Hi! Welcome Back and Stay Tune! “Kereta Besar, Otak Kecik” – Iqram Dinzly Dimaki Penduduk Langkawi Kerana Parkir Kereta Macam Haram - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

“Kereta Besar, Otak Kecik” – Iqram Dinzly Dimaki Penduduk Langkawi Kerana Parkir Kereta Macam Haram

Isu parkir haram seperti double parking, parkir di petak OKU bukanlah merupakan suatu perkara yang baru sebaliknya ianya seperti sudah menjadi suatu budaya yang popular di negara dunia ketiga seperti di Malaysia, khasnya.

Masalah-masalah yang melibatkan isu parkir ini sebenarnya disebabkan oleh mentaliti jamban sesetengah pemandu yang mementingkan diri sendiri meskipun tidakan mereka itu bakal menyusahkan ratusan orang lain.

Baru-baru ini, jadi viral di laman media sosial Facebook apabila kereta yang dipandu oleh aktor kacak, Iqram Dinzly ditinggalkan nota yang berbunyi “Kereta besar, otak kecik” semasa beliau di Langkawi.

Berdasarkan kepada gambar yang dimuatnaik ke dalam grup Langkawi Sana Sini II ini, kereta Honda CRV berwarna putih yang dipandu oleh Iqram ini dirakamkan telah diletakkan secara sesuka hati sehingga menutupi laluan masuk ke premis bangunan.

Menyedari perkara itu telah ditularkan, Iqram kemudiannya memuatnaik gambar beliau yang sedang berswafoto bersama nota itu ke laman Instagram beliau dengan berkapsyen:

Bersyukor otak kecik namun jiwa besar iaitu sabar. Berbanding hati tersasar, niat beredar. Maaf sekiranya terkasar. #langkawiman ☺🙌🏻 Secara jujornya saya ingin ber terima kaseh kepada sang penulis yang kreatif ini dengan meletakkannya selepas menyentuh hak peribadi orang lain tanpa izin dan seterusnya memberikan inspirasi kpd saya. Keep it up a good work ! 👌 #Alhamdulillah #DRCHiQQY

Tindakan beliau yang konon-kononnya dilihat seperti mahu ‘menganjing’ tindakan pemilik nota itu kemudiannya telah mengundang kemarahan netizen yang rata-ratanya menyifatkan aktor itu sebagai orang yang tidak boleh ditegur.

Tidak boleh ditegur

Jadikan sebagai pengajaran

Bodoh sombong nak mampus

Bagi kami, tidak kisah sama ada anda merupakan seorang selebriti ataupun VIP, cubalah ubah mentaliti anda bagi mencerminkan diri anda sebagai seorang public figure yang dihormati ramai.

Bak kata Mahatma Gandhi. “You must be the change you want to see in the world.”. 

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2oeCRNL

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.