Hi! Welcome Back and Stay Tune! 5 Cara Yang Paling Berkesan Untuk Anda Pasarkan Perniagaan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

5 Cara Yang Paling Berkesan Untuk Anda Pasarkan Perniagaan

Walau apa saja yang anda pilih sebagai saluran pemasaran, perkara yang paling asas adalah memahami kenapa orang teringin nak beli produk atau servis syarikat anda. Ada teknik mengolah iklan yang terbukti berkesan yang anda perlu tahu. Begitu juga pemilihan saluran yang betul boleh menjimatkan wang anda daripada pembaziran.

Promosikan perniagaan adalah satu perkara paling penting yang mesti dilakukan setelah membuka peniagaan baru untuk memajukan dan memperkembangkan perniagaan dengan memastikan produk perniagaan yang murah, mutu produk yang berkualiti dan produk yang dikenali ramai.

Cara berkesan untuk mempromosikan perniagaan adalah dengan pengiklanan berterusan yang boleh dilakukan secara online atau pengiklanan offline.

Pengiklanan perniagaan atau bisnes boleh dilakukan mengikut jenis perniagaan dan kemampuan individu atau syarikat perniagaan yang boleh dilakukan secara percuma atau iklan berbayar.

#1-Hantar Surat 

Anda mungkin rasa ini cara ketinggalan zaman. Tapi ianya adalah salah satu cara yang cukup berkesan kerana masih ada golongan yang mudah membaca risalah yang disampaikan melalui surat.

Promosi perniagaan melalui surat kini sudah jarang dilakukan selepas timbul promosi online yang lebih mudah, namun promosi melalui surat adalah satu cara yang berkesan untuk memberi maklumat atau tawaran terbaru kepada pelanggan.

#2-Berhubung Dengan Rakan Niaga Lain

Pertukaran peluang dapat berlaku jika anda berjaya membina hubungan dengan baik dan ikhlas. Anda juga boleh gunakan media sosial dengan betul dan berfaedah dengan matlamat yang sama.

Media sosial seperti Facebook, Twitter, Instalgram, Linkedin, Foursquare, YouTube dan sebagainya adalah cara promosi perniagaan yang popular dan mudah kerana boleh dilakukan di rumah atau dimana-mana sahaja.

Kaedah pengikilanan melalui laman sosial mudah dilaksanakan dan kaedah yang percuma dan berkesan. Perkenalkan produk perniagaan dengan menghantar gambar produk perniagaan serta kebaikkan penggunaan produk perniagaan untuk keyakinan rakan laman sosial dengan menyertakan website, blog atau nombor telefon perniagaan.

Kaedah promosi melalui media soaial mempunyai banyak kebaikkan untuk membina kenalan baru atau hubungan perniagaan yang baik dan ikhlas sambil pertukaran peluang perniagaan.

Gunakan kad perniagaan, brochure atau banner untuk menyampaikan maklumat atau mesej tentang perniagaan dengan memberikan kepada rakan-rakan dengan meletakkan nama, nombor telefon atau website.

Ini adalah cara pemasaran yang paling mudah dan berkesan untuk membina penjenamaan dan mengembangkan sesuatu perniagaan.

#3-Publisiti Percuma 

Journalists attending the press conference

Setiap kali anda keluarkan produk atau servuce baru, atau anjurkan apa-apa program, buat rencana mengenainya dan hantarkan ke media. Wartawan dahagakan berita, oleh itu berikan berita menarik pada mereka.

Pemilihan media juga penting. Pastikan anda tidak hanya mendapat glamour sebaliknya mendapat juga hasil jualan!.

Promosi secara langsung ini juga boleh dilakukan melalui perjumpaan, jemputan ceramah atau seminar perniagaan dengan menunjukkan produk perniagaan dan cara pengurusan perniagaan.

#4-Website Dan Iklan Pada Enjin Pencarian

Pastikan anda ada membina sebuah website bagi menerangkan apa yang ditawarkan dengan menarik. Ambil pakej iklan di google atau lainnya yang tawarkan iklan berbayar memalui ‘Pay per Click’.

Forum adalah tempat terbaik untuk anda membuat promosi perniagaan namun perlu dilakukan secara bijaksana dan berkhemah. Promosikan website atau produk perniagaan anda pada banner atau Signature forum.

#5-Iklan Bilboard 

Semua orang tahu ini adalah cara yang telah lama terbukti. Iklan pada meja kedai mamak, iklan pada bas awam dan teksi. Iklan pada billboard jalan raya atau pada stesen menunggu bas sudah lama diamalkan.

Bilboards besar yang anda lihat di lebuh raya bernilai sekitar RM800 ribu setahun.



Sumber 5 Cara Yang Paling Berkesan Untuk Anda Pasarkan Perniagaan

✍ Sumber Pautan : ☕ Macam Macam hal laaaa... Anda patut tahu!!!

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2jgLJPS

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.