Hi! Welcome Back and Stay Tune! Samsung Mula Mengilang Storan eUFS Bersaiz 512GB Untuk Kegunaan Peranti Mudah Alih - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Samsung Mula Mengilang Storan eUFS Bersaiz 512GB Untuk Kegunaan Peranti Mudah Alih

Salah satu masalah terbesar yang membelenggu ramai pengguna peranti mudah-alih ialah saiz storan yang kecil. Saiz aplikasi menjadi semakin besar, dan rakaman video pada resolusi 4K menjadi semakin biasa dengan peredaran teknologi kamera telefon mudah-alih.

Samsung biasanya dikenali untuk peranti mudah-alih dan televisyen mereka kini telahpun mula mengilang storan eUFS (embedded Universal Flash Storage) yang bersaiz 512GB untuk kegunaan oleh peranti mudah-alih di masa yang terdekat ini.

Storan eUFS ini menggunakan lapan unit cip V-NAND 512Gb yang mempunyai 64 lapisan yang digabungkan dengan sebuah cip pengawal yang membantu mengawal penggunaan tenaga dan juga kelajuan penghantaran data dari dan kepada storan ini.

Bercakap tentang kelajuan penghantaran dan penerimaan data, Samsung juga menyatakan bahawa storan eUFS 512GB ini mempunyai kelajuan membaca data selaju 860MB/s, dan kelajuan menulis data selaju 255MB/s. Dari segi kelajuan IOPS (Input/Output Operations Per Second), storan ini mempunyai nilai membaca 42000 IOPS dan menulis 40000 IOPS, membuatkannya 400 kali lebih laju dari kad microSD biasa.

Buat masa ini, Samsung masih belum memberikan kata putus sama ada storan eUFS ini akan digunakan oleh peranti-peranti baru mereka pada tahun 2018 ataupun tidak, tetapi kami tidak terkejut jika peranti-peranti Samsung kelak akan hadir dengan storan bersaiz 512GB.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2jTuZ0u

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.