Hi! Welcome Back and Stay Tune! KPN disaran semak sumber sebelum bertindak- Pemuda AMANAH - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

KPN disaran semak sumber sebelum bertindak- Pemuda AMANAH

khalid-abu-bakar_twitter_600_2

PETALING JAYA:Ketua Polis Negara (KPN), Datuk Seri Khalid Abu Bakar disaran menyemak dahulu sumber maklumat sebelum mengeluarkan sesuatu arahan.

Naib Ketua Pemuda AMANAH Nasional, Shazni Munir Mohd Ithnin berkata demikia merujuk kepada arahan KPN dalam laman sosial Twitter yang berbunyi, “PCRIC dan Unit Siasatan Khas D5 @PDRMsia ambil tindakan keatas Penghasut ini” dengn memaparkan gambar dirinya dengan pautan daripada blog http://ift.tt/1mtUELl.

Dalam kenyataannya kepada FMT, Shazni setelah menyemak, ‘berita’ yang dimuatkan ke dalam blog tersebut didapati diambil daripada sebuah ‘portal hantu’, www.bicara.news.

khalid-twitter2“Portal yang tidak diketahui ‘admin’ serta sebarang alamat ini memberikan ulasan yang sangat jauh terpesong daripada artikel saya di portal Free Malaysia Today.

“Saya sekeras-kerasnya menafikan ulasan fitnah yang dibuat portal www.bicara.news tersebut ke atas artikel saya,” katanya.

Shaniz juga kesal dengan tindakan spontan Khalid yang memberi arahan berdasarkan sumber maklumat yang salah yang mana katanya satu penganiayaan kepada dirinya sebagai warganegara.

“Kaedah ini tidak betul memandangkan isu utama yang dibangkitkan dalam artikel asal adalah GST yang jelas membebankan rakyat sepanjang tempoh setahun ini.

“Saya menganggap ini merupakan satu ugutan bagi mematikan mood penolakan rakyat terhadap Najib dan Barisan Nasional,” ujarnya lagi.

Shazni berharap supaya pihak KPN lebih profesional dalam melaksanakan tugas dan bukannya memberikan arahan di Twitter berdasarkan fitnah daripada ‘portal hantu’ yang tidak diketahui hujung pangkal kebenarannya.

Pada 31 Mac yang lalu, Sazni berkongsi tulisannya dalam FMT bertajuk, ‘Setahun GST: Kita makin senang atau susah?’
Tulisannya itu rata-rata mempersoal kutipan lebih RM30 billion dan jangkaan RM39 billion yang sedang dikutip menerusi GST dan status rakyat yang masih dalam keadaan tertekan.

Dia juga menggesa rakyat supaya menyertai Himpunan #UndurNajib #MansuhGST pada 2 April (hari ini) sebagai tanda tidak puas hati dengan polisi kerajaandan kepimpinan pemerintah politik negara .



Mukah Pages sharing automated post from Free Malaysia Today http://ift.tt/1qc79yQ

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.