Hi! Welcome Back and Stay Tune! Tiga Tahun Hilang, MH370 Terus Dikenang - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Tiga Tahun Hilang, MH370 Terus Dikenang

KUALA LUMPUR: Hari ini, tiga tahun yang lepas, pesawat Malaysia Airlines penerbangan MH370 hilang dari radar dan hingga kini tidak kembali.

Sebagai mengenang tragedi malang itu, Dewan Rakyat hari ini bertafakur selama satu minit mengenang genap tiga tahun kehilangan MH370.

Menerusi usul khas oleh Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Liow Tiong Lai, beliau berkata penggantungan pencarian pesawat tersebut 17 Januari lalu tidak bermakna pengakhiran dalam komitmen kerajaan untuk merungkai tragedi malang tersebut.

“Sesungguhnya, penggantungan misi pencarian pada 17 Januari yang lalu setelah lebih dua tahun setengah misi tersebut dilancarkan sememangnya satu keputusan yang amat sukar dan akan dirasai oleh semua pihak terutama waris dan ahli keluarga mangsa.

“Keputusan yang dicapai bersama Kerajaan Australia dan Republik Rakyat China ini bukanlah diambil dengan ringan atau tanpa kepiluan.

“Ianya pasti sukar untuk dipertimbangkan, apatah lagi diterima. Namun, percayalah bahawa kita semua mahukan jawapan samada ahli keluarga, kerajaan dan rakyat Malaysia mahupun masyarakat dunia.

“Sungguhpun pencarian digantung buat masa ini sementara menunggu lebih banyak bukti yang lebih meyakinkan berdasarkan analisa kepada data dan maklumat komprehensif yang diperoleh oleh kumpulan pakar di Australia, aspirasi untuk mencari MH370 tidak pernah diabaikan,” katanya.

Jelasnya, dalam situasi ketika ini, setiap rakyat Malaysia perlu memperkukuhkan lagi solidariti dan semangat perpaduan dalam mengenang tragedi malang MH370.

“Oleh yang demikian, apa yang kita lakukan pada hari ini adalah sebagai tanda kita memperingati genap tiga tahun tragedi malang yang menimpa negara serta mengenang mereka yang terlibat dalam nahas pilu yang amat meruntun hati kita semua,” katanya.

Justeru itu, beliau berharap dan menyeru ahli keluarga dan rakan taulan mangsa agar terus cekal dan kekal tabah dalam meniti hari-hari yang mendatang tanpa orang yang disayangi.

Katanya doa dan ingatan seluruh rakyat Malaysia akan terus bersama dengan mereka agar diberi ketabahan dan kecekalan hati dalam meneruskan kehidupan.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2lWf4h7

✍ Sumber : ☕ Berita Isu Panas


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.