Hi! Welcome Back and Stay Tune! ABM Jamin Tiada Pelanggaran Keselamatan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

ABM Jamin Tiada Pelanggaran Keselamatan

KUALA LUMPUR – Persatuan Bank-Bank Malaysia (ABM)  memberi jaminan kepada pelanggan bank bahawa tidak berlaku pelanggaran keselamatan di bank-bank ahlinya dan data pelanggan tidak terjejas.

Merujuk kepada laporan media baru-baru ini berkaitan dengan laman web beberapa persatuan yang telah digodam, ABM berkata industri perbankan perdagangan memandang serius isu keselamatan siber dan sentiasa berjaga-jaga dalam menangani risiko berkaitan dengannya.  

“Usaha terus diambil untuk memastikan kawalan yang sesuai dilaksanakan mengikut amalan terbaik yang melibatkan pemeriksaan menyeluruh dan mekanisme seimbang dengan pemantauan urus niaga tepat pada masa,” kata ABM dalam satu kenyataan di sini, hari ini. 

Pelanggan bank dinasihatkan melaporkan kepada bank-bank mereka dengan segera sekiranya mereka mengesyaki data mereka mungkin telah terjejas. 

Pelanggan yang juga pengguna perbankan dalam talian yang aktif juga dinasihatkan menukarkan kata laluan mereka dengan kerap dan tidak membuka atau mengklik mel dan pautan yang tidak diminta dengan atau tanpa lampiran. 

Mereka juga perlu memastikan perisian anti-virus/anti-malware mereka dikemas kini dan berfungsi dengan baik.

Orang ramai juga dialu-alukan untuk menghubungi ABM di ABMConnect di talian 1-300-88- 9980 bagi sebarang pertanyaan atau bantuan, kata persatuan itu. – BERNAMA

Loading...



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2vZM0ft

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.