Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pelajar tahfiz terlibat tragedi kebakaran tunai umrah, hadiah hari lahir terbesar Datuk Seri Vida - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pelajar tahfiz terlibat tragedi kebakaran tunai umrah, hadiah hari lahir terbesar Datuk Seri Vida

PERTENGAHAN bulan lalu, Malaysia telah dikejutkan dengan satu berita yang menyayat hati apabila sebuah pusat tahfiz di ibu negara dijilat api pada awal pagi.

 

Pelajar tahfiz terlibat tragedi kebakaran tunai umrah, hadiah hari lahir terbesar Datuk Seri Vida

Pelajar tahfiz terlibat tragedi kebakaran tunai umrah, hadiah hari lahir terbesar Datuk Seri Vida

 

 

Ekoran kejadian itu, ramai yang sudi menghulurkan bantuan termasuk pengasas Vida Beauty Sdn Bhd, Datuk Seri Dr Hasmiza Othman atau lebih dikenali dengan nama Datuk Seri Vida (DSV).

Terdahulu, beliau berhasrat untuk membiayai kesemua pelajar Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah yang terselamat untuk menunaikan umrah bersama-sama dengannya.

Namun, disebabkan masalah visa, pelajar tahfiz tersebut tidak dapat pergi bersama Vida pada 14 Oktober lalu.

Bagaimanapun, 19 orang termasuk tiga guru pengiring akhirny telah berjaya berlepas ke Makkah semalam untuk menunaikan ibadah tersebut.

Menurut Vida, hasratnya untuk membiayai segala perbelanjaan pelajar serta guru tersebut bagi memulihkan semangat dan mengubati trauma dan tekanan berikutan tragedi yang telah memusnahkan tingkat tiga bangunan tahfiz tersebut.

“Hari ini (26 Oktober) adalah hari kelahiran saya dan tajaan mengerjakan umrah ini adalah hadiah terbesar diberi kepada pelajar, semoga mereka mendoakan kesejahteraan serta kejayaan dalam pelbagai bidang pada masa hadapan,” katanya dipetik BH Online.

Menurut Vida, 19 orang yang berlepas ke Makkah semalam merupakan kumpulan pertama dan kumpulan kedua akan menyusul apabila mereka telah selesai menjalani rawatan akibat kecederaan yang dialami bulan lalu.

Vida memilih pelajar-pelajar tahfiz ini kerana baginya mereka antara golongan yang membantu mengembangkan syariat Islam di Malaysia.

Sementara itu, pelantun lagu I Am Me ini berhasrat untuk menyertai kumpulan kedua yang akan menunaikan umrah tidak lama lagi, tetapi semuanya bergantung dengan jadual kerja serta masanya.

“Selepas pulang ke tanah air, pelajar ini akan dibawa tinggal di rumah saya antara satu hingga dua bulan sementara menantikan bangunan baharu pusat tahfiz berkenaan siap sepenuhnya.

“Penajaan ini turut membabitkan pelanggan produk kami yang berjaya memulihkan semula kesihatan dan sebagai tanggungjawab sosial korporat (CSR) bagi bantu mereka yang kurang berkemampuan,” tambahnya lagi.

Dalam pada itu, Vida memaklumkan yang sebuah pusat tahfiz yang terletak di Tanah Merah, Kelantan bakal ditubuhkan pada Disember depan.

Sekadar mengimbas kembali, tragedi Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah berlaku pada pukul 5.15 pagi, 14 September dan telah mengorbankan 23 nyawa termasuk dua orang guru.

Sumber: MYNEWSHUB.CC/Aisyah Karim

 



Sumber Pelajar tahfiz terlibat tragedi kebakaran tunai umrah, hadiah hari lahir terbesar Datuk Seri Vida

✍ Sumber Pautan : ☕ Trending Now

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2yOtdr1

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.