Hi! Welcome Back and Stay Tune! TIPS. Bahaya ni. Gara-gara Memicit Jerawat di Bahagian ini di Mukanya, Lelaki Ini Hampir Mengembus Nafas Terakhir. Rupanya Menurut Doktor, Jerawat di Kawasan ini Pantang Dipicit. Sangat Berisiko! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

TIPS. Bahaya ni. Gara-gara Memicit Jerawat di Bahagian ini di Mukanya, Lelaki Ini Hampir Mengembus Nafas Terakhir. Rupanya Menurut Doktor, Jerawat di Kawasan ini Pantang Dipicit. Sangat Berisiko!

Jerawat memang sesuatu yang merimaskan dan selalu tumbuh di area yang tidak diinginkan. Kerana ingin jerawat cepat-cepat hilang, banyak orang memicitnya secara paksa, tapi apakah kamu tahu, ternyata memicit jerawat itu jauh lebih berbahaya dari yang kita bayangkan!

Seorang lelaki bahkan hampir meninggal gara-gara picit jerawat di bahagian ini!

Seorang lelaki bermarga Zhang berusia 50 tahun asal Zhejiang, Tiongkok menemukan sebuah jerawat tumbuh di atas bibirnya. Ia pun memicit jerawat itu sampai pecah.

Siapa sangka setengah jam kemudian, bibir atasnya mulai bengkak dan memerah. Ia juga mulai demam tinggi. Ia pikir istirahat sebentar bisa sembuh. Tak tahunya keesokan harinya bengkaknya semakin parah, bahkan dadanya terasa sesak, sulit bernafas sampai susah untuk berjalan.

Melihat keadaan yang tidak beres, keluarga pun langsung membawanya ke hospital. Untungnya, nyawanya terselamatkan.

Sampai di hospital, bukan cuma bibirnya saja yang bengkak. Mata, kedua tangan dan kakinya juga bengkak. Luka bekas jerawatnya tidak berhenti mengeluarkan nanah kerana infeksi dan menyebabkan sepsis. Beberapa organ tubuhnya mulai gagal. Setelah 5 hari di ruang ICU, keadaannya baru mulai stabil.

Segitiga Kematian

Menurut doktor, “jerawat” yang dipencet lelaki tersebut bukanlah jerawat, namun “bisul”. Ketika bisul itu dipencet, tanpa sadar bakteri menyebarkan infeksi ke bahagian tubuh lainnya.

Doktor juga mengingatkan, baik bisul maupun jerawat yang tumbuh di area ‘Triangle of death’ atau ‘Segitiga kematian’ pada wajah wajah tidak boleh dipencet kerana di bahagian ini penuh dengan pembuluh darah dan saraf yang langsung terhubung ke otak.

Infeksi pada folikel rambut atau kelenjar sebaceous di area ini dapat menyebar ke seluruh tubuh dengan cepat dan berpotensi mematikan. Bahagian ini adalah hidung dan areal di sekitarnya, termasuk area bibir bahagian atas!

Wah ngeri yah guys… Jangan sembarangan memicit jerawat yah! Ayo SEBARKAN! Semoga bermanfaat!

Sumber



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2z0DAsd

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.