Hi! Welcome Back and Stay Tune! POLIS PANTAU SITUASI ZAKIR NAIK, KATA KPN - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

POLIS PANTAU SITUASI ZAKIR NAIK, KATA KPN

POLIS sedang memantau penceramah agama kontroversi Dr Zakir Naik, kata Ketua Polis Negara Mohamad Fuzi Harun susulan permohonan rasmi ekstradisi daripada kerajaan India yang dijangka akan diserahkan kepada Malaysia tidak lama lagi.

Katanya, polis juga tahu keberadaan beliau di negara ini dan akan mengambil tindakan sewajarnya sekiranya penceramah itu melanggar undang-undang.

“Buat masa ini kita masih belum menerima permintaaan rasmi untuk mengekstradisinya namun kita sedang memantau situasi beliau.

“Secara kasarnya kita tahu (di mana beliau) kerana beliau merupakan personaliti yang menarik perhatian ramai,” katanya pada sidang media selepas mengadakan lawatan ke pusat latihan Unit Tindakan Khas di Cheras hari ini.

Beliau juga berkata Zakir tidak melanggar undang-undang, dan tidak melakukan apa-apa jenayah di Malaysia. Beliau turut mengulangi penafiannya bahawa Dr Zakir menghantar permohonan untuk mendapatkan kewarganegaraan Malaysia.

Dr Zakir Naik, 52 tahun diselubungi kontroversi selepas cadangannya untuk mengenakan hukuman mati kepada homoseksual dan mereka yang meninggalkan Islam, menurut laporan media.

Beliau juga dikatakan dihalang daripada memasuki UK.

Agensi anti pengganas India melakukan persediaan untuk mendakwa Zakir atas tuduhan “menganjurkan kebencian dan permusuhan antara kumpulan agama di India melalui pengucapan awam dan ceramah.”

– http://ift.tt/2pAR1dR

.



✍ Sumber Pautan : ☕ Malaysia Chronicle

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2iNQFuG

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.