Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kelebihan Mengangkat Salah Satu Kaki Sebelum Tidur - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kelebihan Mengangkat Salah Satu Kaki Sebelum Tidur

Jika anda rasa tidak yakin diri kerana memiliki paha dan betis yang besar, jangan khuatir, kerana ada tips yang mudah untuk mencantikkan paha dan betis anda.

Tidak perlu mengeluarkan duit untuk membeli ubat pelangsing atau pergi ke doktor untuk pembedahan, cukup lakukan 5 tips ini secara rutin, impian anda akan segera tercapai.

Berikut ini aliffchannel.com cara mudah untuk melangsingkan paha dan betis anda.

Jogging

Jogging adalah senaman yang mudah dan boleh dilakukan oleh setiap orang. Ketika kita sedang jogging, kaki akan terus bergerak dan membakar lemak-lemak yang ada di paha dan betis, dengan melakukan jogging secara rutin walaupun seminggu sekali. Ini akan mengecilkan paha dan betis anda dan menjadi lebih cantik.

Berbasikal

Berbasikal boleh membakar lemak yang terdapat di seluruh badan. Selain membentuk kaki, berbasikal juga sesuai buat yang mengamalkan gaya hidup sihat.

Lompat tali

Senaman ini sangat mudah, anda boleh melakukannya dimana sahaja. Selain menurunkan berat badan dengan cepat, lompat tali juga mengecilkan paha dan betis. Agar lebih berkesan lakukan senaman ini selama 20-30 minit setiap hari.

Jump squats

Sukan lompat melompat bvertunpu di kaki, paha dan pinggul. Senaman ini sesuai buat anda yang ingin mengecilkan paha dan betis dengan cepat dan semulajadi.

Bagaimana melakukan squats melompat dengan cara yang betul?

1. Pertama berdiri tegak dengan kaki sejajar dengan pinggul

2. Letakan telapak tangan di belakang telinga

3. Setelah itu tekuk lutut hinga sejajar dengan lantai tempat berdiri

4. Melonjat atau menjinjit juga tidak mengapa, setelah itu kembali ke posisi semula

5. Agar lebih berkesan lakukan pengulangan 10-15 kali setiap kali mencubanya.

Leg circle

Mahu mencuba tetapi belum tahu caranya, berikut langkah-langkahnya:

1. Pertama posisikan tubuh berbaring di lantai.

2. Letakkan tangan di samping badan dengan lurus dan tahan ketiak otot.

3. Kemudian, tekuk kaki kiri kemudian kaki kanan angkat lurus ke atas.

4. Setelah itu gerakan kaki diangkat memutar dengan arah melawan jarum jam untuk kaki kanan dan kaki kiri sebaliknya.

5. Gantikan kaki setelah mencapai 10 pusingan.

Selain itu, cara ini mudah dilakukan sebelum tidur, dan membuat bentuk betis dan paha anda mengecil dan cantik.

Sumber: health.idntimes.com

The post Kelebihan Mengangkat Salah Satu Kaki Sebelum Tidur appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2EFrXp3

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.