Hi! Welcome Back and Stay Tune! Langkawi Jadi Maju Kerana BN, Bukannya Individu - Najib - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Langkawi Jadi Maju Kerana BN, Bukannya Individu - Najib




LANGKAWI: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak mengingatkan pengundi Langkawi untuk tidak tersilap membuat pilihan sama ada memilih parti yang sudah terbukti mampu membawa pembangunan di pulau peranginan itu atau terperangkap dengan sentimen pemimpin terdahulu.



Ini kerana katanya, tiada individu yang dapat membawa pembangunan tanpa sokongan kuat daripada kerajaan.



Justeru, beliau berkata, pengundi di Langkawi perlu terus memberi kepercayaan kepada Barisan Nasional (BN) yang ditunjangi Umno untuk memastikan kesinambungan pembangunan yang diperlukan penduduk pulau ini.



"Komitmen saya bagi pihak BN ialah macam mana nak majukan Langkawi dan selama ini Langkawi maju kerana perjuangan Umno serta BN.



"Jika hanya kerana peribadi, tidak mungkin Langkawi boleh maju. Orang kata, telan air liur saja tidak boleh. Saya tidak kuat tetapi dengan Umno dan BN di belakang, saya boleh buat perubahan di Langkawi," katanya pada Majlis Bersama Rakyat di Pusat Pameran Antarabangsa Mahsuri, di sini, semalam.



Turut hadir, Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah; Menteri Pendidikan, Datuk Seri Mahdzir Khalid, Ahli Majlis Kerajaan Negeri, Datuk Mohd Rawi Abd Hamid dan Ketua Umno Bahagian Langkawi, Datuk Ir Nawawi Ahmad.



Laporan BH Online memetik beliau sebagai berkata, keprihatinan terhadap Langkawi juga jelas apabila kerajaan memperuntukkan RM1.3 bilion bagi pembangunan pulau itu.



Katanya, ia merangkumi RM500 juta bagi menaik taraf Hospital Langkawi dan RM600 juta untuk projek mengatasi masalah air di Padang Mat Sirat.



"Projek Perumahan Rakyat (PPR) kita berikan di dua Dewan Undangan Negeri (DUN) membabitkan kos RM268 juta yang akan dibina dalam tempoh terdekat.



"Malah, untuk sektor pelancongan Langkawi, kita juga sudah ada 'blue print' fasa kedua," katanya.



Selain itu, Najib berkata, susulan pengumuman menaik taraf Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi, kerajaan juga akan membina jambatan udara (aerobridge).



"Semua projek ini mengambil masa beberapa tahun untuk dilaksanakan, tetapi saya memberi jaminan kepada penduduk Langkawi, kita akan mengotakan semua komitmen ini," katanya sambil disambut tepukan gemuruh hadirin.



Ketika lawatan kerjanya ke Langkawi Februari lalu, Najib mengumumkan peruntukan RM1.3 bilion untuk lima projek infrastruktur bagi pulau itu di bawah Rancangan Malaysia Ke-11 (RMKe-11).



Antara lain, RM600 juta diperuntukkan untuk meningkatkan bekalan air bersih ke pulau itu termasuk dengan membina kemudahan tadahan air di Padang Mat Sirat, pembinaan balai bomba baru dan kuarters kakitangan kerajaan, manakala RM50 juta lagi untuk menaik taraf jalan raya berdekatan bulatan PULAPOL dan Lapangan Terbang Antarabangsa Langkawi.



✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2H2KRsg

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.