Hi! Welcome Back and Stay Tune! Tanda Pakatan Bakal Kalah PRU14 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Tanda Pakatan Bakal Kalah PRU14






Tulisan asal oleh:
Salleh Said Keruak, Blog Salleh Said Keruak, 11 April 2018

Sebelum Pilihan Raya Umum 2013, para pemimpin Pakatan Rakyat telah pergi ke seluruh pelusuk negara mengatakan bahawa Barisan Nasional akan menipu untuk memenangi pilihan raya. Selepas pilihan raya, mereka berkata bahawa bekalan elektrik terputus adalah kerana gangguan bekalan elektrik di tempat-tempat tertentu semasa undi dikira, kotak undi tambahan dibawa masuk ke tempat-tempat tertentu, puluhan ribu pengundi hantu diterbangkan dari Bangladesh, dan macam-macam lagi.

Semua ini kemudiannya terbukti palsu. Malah Kedutaan Bangladesh juga menafikan bahawa puluhan ribu warganya diterbangkan untuk mengundi di Malaysia, yang memerlukan lebih daripada 100 pesawat yang disewa. Dan tempat di mana mereka berkata bekalan elektrik terputus mengesahkan bahawa mereka tidak pernah mengalami sebarang gangguan bekalan elektrik, malah pekerja pembangkang di tempat-tempat di mana mereka berkata kotak undi tambahan dibawa masuk juga menafikan kejadian itu.

Ini hanyalah satu serangan awal oleh Pakatan. Mereka tahu mereka tidak akan memenangi PRU13 jadi sebelum pilihan raya mereka 'meramalkan' mereka akan kalah akibat penipuan dan selepas pilihan raya mereka menimbulkan pelbagai tuduhan penipuan untuk menjelaskan mengapa mereka kalah. Kini mereka melakukannya semula. Tun Dr Mahathir Mohamad berkata dalam blognya hari ini bahawa Perdana Menteri Najib Tun Razak akan menipu dalam PRU14 pada 9 Mei 2018 supaya apabila mereka kalah dalam pilihan raya, mereka dapat menyelamatkan air muka mereka dengan menyalahkannya atas penipuan seperti yang mereka lakukan pada tahun 2013.



Link asal artikel:
https://sskeruak.blogspot.my/2018/04/a-sign-pakatan-is-going-to-lose-ge14.html

✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2HEaxfX

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.