Hi! Welcome Back and Stay Tune! “Abang Janji Dengan Angah Ni Last Abang Pergi Sana’ - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

“Abang Janji Dengan Angah Ni Last Abang Pergi Sana’

Spread the love

“ABANG janji dengan angah ni last abang pergi sana, lepas ni boleh la simpan basikal abang.”

Itu kata-kata terakhir Muhammad Firdauz Danish Mohd Azahar, 16, kepada kakaknya, Nur Diayana Mohd Azahar  sebelum keluar rumah berbasikal bersama sekumpulan rakan di bandar raya.

Firdauz merupakan salah seorang mangsa yang terkorban dalam tragedi meragut nyawa lapan remaja di Jalan Lingkaran Dalam berhampiran Tanah Perkuburan Islam, awal pagi semalam.

Menurut Diayana, dia tahu arwah adiknya bermain basikal dan arwah juga berjanji itu kali terakhirnya untuk pergi ke tempat itu. Namun tidak menyangka itu kali terakhir bertemu dengannya.

Khamis lalu sebelum saya berangkat ke sana IJN (malam) untuk membawa anak saya check up, saya dah pesan pada dia agar jangan pergi ke mana-mana sebab saya tiada di rumah Jumaat ini. Tetapi arwah kata nak pergi juga,” tulisnya di ruangan Facebook.

Diayana berkata, arwah adiknya itu menurutnya tidak berada di tengah jalan seperti dakwaan orang ramai, sebaliknya cuma berada di bahu jalan melihat kawan-kawannya bermain basikal.

Tak apa, malam kejadian cakaplah pusing cerita macam mana pun, Allah itu Maha Melihat dan Maha Adil.

“Cuma rasa amat terkilan bila ada yang menyatakan mangsa tengah main lajak (basikal). Pada masa yang sama, arwah-arwah semua tengah berhenti di tepi,” katanya.

Dalam kejadian awal pagi itu, kumpulan remaja terbabit dipercayai melakukan pelbagai aksi tunggangan berbahaya sebelum dirempuh sebuah kereta jenis Nissan Almrera dari arah belakang oleh seorang pemandu wanita. –MYNEWSHUB.CC

[embedded content]

Loading…

Spread the love

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2mbrnqv

✍ Sumber : ☕ Berita Isu Panas


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.