Hi! Welcome Back and Stay Tune! Daging Brazil Di Malaysia Masih Selamat – Jabatan Veterinar - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Daging Brazil Di Malaysia Masih Selamat – Jabatan Veterinar

PUTRAJAYA: Jabatan Perkhidmatan Veterinar mengesahkan daging lembu dan ayam yang diimport dari Brazil tiada kaitan dengan 21 kilang pemprosesan yang terbabit dalam skandal daging di negara itu.

Ketua Pengarah Perkhidmatan Veterinar Datuk Kamarudin Md Isa memaklumkan kualiti daging yang dibawa masuk dari Brazil adalah selamat.

“Kami juga telah meminta laporan rasmi daripada Kedutaan Brazil termasuk laporan ujian kualiti yang dijalankan di semua kilang yang telah diluluskan Jabatan Perkhidmatan Veterinar,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Kenyataan itu dikeluarkan selepas pihak Jabatan Perkhidmatan Veterinar menerima kunjungan hormat Kedutaan Brazil menjelaskan isu integriti dalam kalangan pengeksport daging Brazil, semalam.

“Semua kilang yang diluluskan Jabatan Perkhidmatan Veterinar telah melalui pemeriksaan audit jabatan itu serta Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM),” ujarnya.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2o8u510

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

r>r>

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.