Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kereta hangus, tiga sekeluarga maut - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kereta hangus, tiga sekeluarga maut

Tiga  beranak  maut termasuk seorang kanak- kanak dalam kemalangan membabitkan dua buah kereta jenis Proton Saga dan Mercedes di Kampung Tok Kaya dekat  Pulai Chondong, di sini, petang tadi.

Kemalangan yang berlaku kira-kira jam 3 petang  itu turut menyebabkan dua ahli keluarga lain cedera parah dan seorang cedera ringan.

Selain itu, kereta yang dinaiki mangsa turut hangus terbakar.

Mangsa,  Azizah Zakaria, 74, maut di tempat kejadian manakala anaknya yang juga pemandu kereta,  Siti Rohani Yajid, 35, meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Machang.

Turut maut dalam perjalananan ke hospital, anak Siti Rohani, Mohd  Zahirul Fitri Mohd  Hasrul Nizam, 11.

Manakala suami Azizah, Yajid Ismail, 82 serta seorang lagi anak Siti Rohani, Mohd Tharid Hakim, 5, cedera parah.

Sementara itu, anak mangsa, Mohd Zahid Yajid, 47, berkata, ibu bapa dan adik bongsunya itu dalam perjalanan dari Sungai Satan, Jeli ke rumahnya di Kampung Teras, Kubang Kerian.

Katanya, mereka merancang untuk mengadakan majlis tahlil adiknya pada Jumaat ini, selain meluangkan masa bersama-sama.

Tambahnya, dua lagi anak  Siti Rohani turut berada di dalam kereta tersebut menjadikan kesemua mereka tujuh beranak di dalam kenderaan tersebut.

“Seorang anak Siti Rohani  berusia sembilan tahun cedera ringan dan yang bongsu berusia dua tahun tidak mengalami sebarang kecederaan.

“Arwah (Siti Rohani) baru pulang bercuti dari Kajang ke rumah ibu bapa kami di Sungai Satan, semalam,” katanya kepada pemberita di Unit Forensik, Hospital Machang.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Machang, Nik Ahmad Afsham Nik Pa berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 3.15 petang  dan bergegas ke tempat kejadian bersama sebuah jentera dan tujuh anggota.

Katanya, sebaik tiba di tempat  kejadian semua mangsa sudah dikeluarkan oleh orang ramai.

“Sebaik tiba di tempat kejadian api sedang marak dan kami mengambil masa kira-kira​ 10 minit untuk memadamkan kebakaran.

“Mangsa yang maut dan cedera dibawa ke Hospital Machang,” katanya

The post Kereta hangus, tiga sekeluarga maut appeared first on Berita Viral.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2mUoSsp

✍ Sumber : ☕ Berita Viral


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

r>r>

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.