Hi! Welcome Back and Stay Tune! Sokong Usaha Lahir Atlet Berpelajaran – Shapawi - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Sokong Usaha Lahir Atlet Berpelajaran – Shapawi

SHAH ALAM: Semua universiti diminta menyokong usaha kerajaan untuk melahirkan atlet berpelajaran dengan mengenakan syarat fleksibel bagi golongan itu melanjutkan pelajaran.

Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara (MSN), Datuk Ahmad Shapawi Ismail, berkata atlet berpelajaran akan mewujudkan ahli sukan berfikir, yang secara tidak langsung membantu mereka untuk lebih bijak menangani tekanan serta mengawal emosi ketika bertanding.

“Sebelum ini ada kes pensyarah ugut atlet supaya buat pilihan, sama ada hendak belajar atau bermain sukan. Perkara ini tidak sepatutnya berulang lagi.

“Universiti perlu menjadi platform untuk majukan sukan dan ia bukan hanya tanggungjawab negeri sahaja. Universiti perlu ada anjakan paradigma dan sikap.

“Sukan adalah aset kepada universiti dan ia diamalkan di universiti di Amerika Syarikat. Sukan dan pendidikan kena bergerak seiring,” katanya.

Beliau berucap merasmikan Majlis Sukan Universiti Teknologi MARA (UiTM) 2016 di Dewan Seri Budiman UiTM, di sini, hari ini.

AHMAD Shapawi (dua dari kanan) bersalaman dengan Dr Hassan selepas menandatangani MoU bagi Program Pembangunan Bola Sepak Negara, di Shah Alam, hari ini. – Foto Mohd Asri Saifuddin Mamat

Yang turut hadir, Naib Canselor UiTM, Prof Emeritus Datuk Dr Hassan Said dan Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar, Datuk Dr Abdullah Mohamad Said.

Pada majlis itu, pemain badminton Zulfadli Zulkifli dan atlet boling padang, Noorazlinda Zakaria, dinobatkan sebagai Olahragawan dan Olahragawti UiTM 2016.

Terdahulu UiTM turut menandatangani perjanjian persefahaman (MoU) dengan MSN bagi Program Pembangunan Bola Sepak Negara (NFDP).

UiTM diwakili oleh Hassan dan Abdullah, manakala Ahmad Shapawi dan Pengarah Kanan NFDP, Safirul Azli Abu Bakar mewakili program itu.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2nMlpRt

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

r>r>

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.