Hi! Welcome Back and Stay Tune! "Mama..Saya Sakit..Saya Tak Tahan Diseksa Begini, Tolong Kebumikan Saya Dalam Kubur." Rintihan Seorang Anak Yang Menghidap Talesemia Pada Ibunya Setiap Hari Dengan Nada Yang Amat Menyentuh Hati.. - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

"Mama..Saya Sakit..Saya Tak Tahan Diseksa Begini, Tolong Kebumikan Saya Dalam Kubur." Rintihan Seorang Anak Yang Menghidap Talesemia Pada Ibunya Setiap Hari Dengan Nada Yang Amat Menyentuh Hati..

Kanak-kanak lelaki ini baru berusia 4 tahun tetapi telah mengalami penderitaan yang tidak terhingga. Kesakitan yang ditanggungnya tidak dapat ditahan lagi, sehingga anak kecil ini memohon kepada ibunya setiap hari, "Mama..saya sakit..saya tak tahan diseksa begini, tolong tanam saya dalam kubur."

Du Sihan yang baru berusia 4 tahun dari China ini telah didiagnos dengan penyakit “Severe Thalassemia” sejak usianya belum mencecah 1 tahun. Thalassemia adalah satu penyakit berkaitan darah yang disebabkan oleh faktor genetik, yang menyebabkan kehadiran protein dalam sel darah merah (hemoglobin) dalam keadaan yang tidak normal. Ini telah menyebabkan peredaran darah tidak dapat berfungsi secara normal.
Anak kecil yang malang ini dengan wajah dan keadaan fizikalnya yang lemah terpaksa menanggung kesakitan setiap hari.
Dengan berasa sakit yang amat sangat, kanak-kanak lelaki ini sentiasa merayu kepada ibunya, “Tolong kebumikan saya!” Melihat penderitaannya yang begitu memilukan, ahli keluarganya tidak dapat menahan sebak.
Kesakitan dan penderitaannya mendapat perhatian orang ramai yang prihatin dan tersebar di dalam liputan media. Ramai yang berasa simpati dan menyumbang dan mengumpulkan dana sejumlah RM560,000 termasuk dari seorang jutawan yang bersimpati untuk rawatan dan pembedahannya.
Menurut sumber scnews.org, setiap hari Du Sihan yang malang ini telah merayu dan merintih kepada ibunya “Tolong kebumikan saya!”, kerana tidak tahan menanggung kesakitannya. Pada mula ibunya berfikir yang rintihannya itu hanya sebagai percakapan biasanya sahaja dan ibunya menjawab dengan nada gurauan, “Di mana kamu mahu mama kebumikan kamu? Kamu mahu bermain sembunyi-sembunyi dengan mama?”

Tetapi Du Sihan menjawab dengan nada serius, “Tidak, kebumikan saya di dalam tanah!” Nada rintihannya dengan perkataan yang sama setiap hari telah membuatkan ahli keluarganya tidak dapat menahan kesedihan dan merasai penderitaannya. Anak kecil ini berkata dengan bersungguh-sungguh dan perkataannya bagai orang dewasa yang menderita.
Du Sihan akan berasa sangat sakit semasa rawatan dan pemeriksaan ke atasnya dijalankan di hospital, tetapi dia akan menjerit buat sementara waktu dan tidak pernah menangis. Sebaliknya, ibu Du Sihan yang akan menangis melihat penderitaannya menahan kesakitan. Du Sihan melihat ibunya sambil tersenyum dan berkata, “Mama jangan sedih… kalau mama sedih, saya pun sedih.”
Pada bulan April 2012, kerana jangkitan selesema, Du Sihan yang masih kecil telah dibawa ke hospital. Namun setelah didiagnos, Du Sihan telah didapati menghidap “Severe Thalassemia” dan keluarganya terpaksa menanggung perbelanjaan perubatan yang tinggi.
Tetapi dengan ramai warga China yang telah menderma dengan sejumlah wang yang mencukupi, Du Sihan telah dapat menjalani pembedahan pemindahan sum-sum tulang.

Tetapi selepas pembedahan pemindahan tersebut, Du Sihan telah mengalami masalah jangkitan kuman. Dengan kesakitan yang berterusan selama 20 hari, mendapat demam panas yang berulang kali selama selama 40 hari dan mendapat jangkitan pada hempedu.
Apabila mengalami kesakitan di hempedu yang disebabkan oleh batu hempedu, Du Sihan berasa sakit yang amat sangat sambil mengetap giginya sehingga patah. Du Sihan tidak mahu menangis, sebaliknya bertahan dengan cara itu. Bapanya berasa sangat sedih melihat keadaan Du Sihan dan akhirnya membuat keputusan mahu melakukan pembedahan pemindahan sekali lagi di Guangzhou, China.
Tetapi Du Sihan sudah mengetahui masanya untuk berada di dunia sudah tidak lama lagi.
Selepas mengalami kesakitan yang amat sangat dan semakin menghampiri kematiannya, Du Sihan berkata kepada ibunya dengan wajah yang sayu, “Jika saya mati, mama jaga diri mama ya” Du Sihan melelapkan mata dengan tenang dan tidur dengan nyenyak buat selama-lamanya.
Ibunya dengan nada sedih berkata, “Anak lelaki saya telah pergi meninggalkan dunia ini tanpa kesakitan.”
Du Sihan melalui sepanjang usianya dengan kesakitan fizikal dan mental serta diseksa secara dalaman setiap hari. Ramai yang tidak dapat merasai dan boleh membayangkan kesakitan yang dirasai Du Sihan sepanjang hidupnya.

Keluarganya telah membawa Du Sihan ke merata hospital dan pusat rawatan untuk mendapatkan rawatan. Tetapi akhirnya, Du Sihan telah menghembuskan nafas terakhirnya dengan aman dan tenang seperti mana yang dihajatinya.
Ibu bapanya berasa sedih kerana rintihannya untuk dikuburkan setiap hari itu akhirnya menjadi kenyataan.
Sedih dan memilukan kerana Du Sihan telah pergi meninggalkan keluarganya buat selama-lamanya.


✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2i8AAA4

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.