Hi! Welcome Back and Stay Tune! TUHAN HANTAR BANJIR UNTUK BN RAMPAS PULAU PINANG, KATA ZAHID - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

TUHAN HANTAR BANJIR UNTUK BN RAMPAS PULAU PINANG, KATA ZAHID

BARISAN Nasional perlu ambil kesempatan untuk merampas kembali Pulau Pinang memandangkan “bala” telah diturunkan tuhan kepada negeri itu, kata Timbalan Perdana Menteri Ahmad Zahid Hamidi.

“Tuhan telah menurunkan bala pada mereka yang mendabik dada kononnya Pulau Pinang telah bebas banjir.  

“Tetapi, apa yang berlaku adalah sesuatu yang tuhan tunjukkan bahawa ini adalah ketika terbaik untuk kita ambil alih semula kerajaan Pulau Pinang,” kata Zahid ketika merasmikan Persidangan Perwakilan Nasional ke-46 Parti Gerakan Rakyat Malaysia (Gerakan) di Cheras hari ini.

Banjir di Pulau Pinang dikatakan banjir paling buruk dalam sejarah 20 tahun kebelakangan ini. Banjir itu telah mengorbankan seramai tujuh nyawa selepas hujan lebat dan angin kencang berterusan selama lebih lima jam awal pagi Ahad lalu.

Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng menghubungi Zahid pada jam 3.34 pagi Ahad lalu meminta bantuan daripada agensi kerajaan persekutuan selepas 60% negeri itu terutamanya di Georgetown dan Seberang Perai Utara lumpuh akibat banjir.

Zahid berkata, BN dan kerajaan persekutuan ikhlas serta “buta warna” (pilih kasih) dalam menghulurkan bantuan termasuk mengumumkan kembali peruntukan RM150 juta untuk program tebatan banjir di Sungai Pinang.

Beliau turut menegaskan betapa BN tidak pernah mempolitikkan isu berkenaan khususnya mengenai bantuan yang diberikan.

“Kerajaan peduli permasalahan yang dihadapi dan kita mahu komitmen kerajaan pusat diterima baik. Fasa ke-3 tebatan banjir pasti dilaksanakan. Tapi jangan sanggah PM (perdana menteri) sebagai pemimpin prihatin kepada rakyat.

“Dan kita lihat bagaimana saya juga turun bantu rakyat Penang. Bagaimana saya lihat Penang yang tak pernah banjir, (kemudiannya) banjir. Bagaimana dilihat saya peluk, cuma tak mencium (Lim) kerana sesungguhnya saya ‘buta warna’ dalam memberikan bantuan mangsa banjir.

“Inilah sikap kita dalam BN. (Inilah juga sikap) Mah Sew Keong dan mereka yang di atas pentas ini juga.

“Adakah kita mempolitikkan isu itu? Tidak sama sekali,”  kata beliau merujuk kepada gambar beliau dan Lim berpelukan ketika Zahid tiba di Pengkalan Tentera Udara Butterworth, Selasa lalu.

Sementara itu, Mah yang juga Presiden Gerakan sangat yakin bahawa sekarang adalah masa paling sesuai bagi Gerakan untuk kembali menerajui negeri itu setelah tewas di tangan DAP dan Pakatan Rakyat sembilan tahun lalu.

“Tiada siapa yang mengenali Pulau Pinang lebih daripada Gerakan,” kata beliaudisambut tepukan gemuruh hampir 2,000 hadirin ketika memberikan ucapan dasar pada persidangan itu.

Mah turut menyalahkan pembangunan tidak terkawal di negeri itu oleh kerajaan DAP kerana meluluskan 39 projek berbanding hanya lapan ketika Koh Tsu Koon dari parti Gerakan menjadi ketua menteri daripada tahun 1990 hingga 2008.

“Ini adalah empat kali ganda daripada apa yang telah diluluskan oleh pimpinan sebelumnya. Sudah-sudahlah menunding jari. Anda kerajaan (negeri), take the blame (mengaku salah),” kata beliau.

– http://ift.tt/2pAR1dR

.



✍ Sumber Pautan : ☕ Malaysia Chronicle

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2iOZ29l

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.