Hi! Welcome Back and Stay Tune! Nombor bertuah mengikut zodiak bulan kelahiran, antara nombor bertuah admin ialah 10 anda pula bagaimana? - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Nombor bertuah mengikut zodiak bulan kelahiran, antara nombor bertuah admin ialah 10 anda pula bagaimana?


Dalam astrologi, horoskop adalah sebuah bagan atau diagram yang menggambarkan posisi Matahari, bulan, planet-planet, aspek-aspek astrologis, dan sudut-sudut sensitif pada saat kelahiran seorang anak. 

Kata horoskop berasal dari bahasa Yunani, horoskopos (jamak: horoskopoi) yang berarti "mengamati", "memeriksa waktu", jam, atau "tanda (tanda-tanda) jam". Kata ini digunakan sebagian metode ramalan mengenai peristiwa-peristiwa yang berkaitan dengan waktu-waktu tertentu yang digambarkan dalam dasar-dasar astrologi horoskopis.

Dalam penggunaan sehari-hari horoskop seringkali dihubungkan dengan penafsiran sang astrolog, yang biasanya dilakukan melalui sistem lambangastrologi. Dalam berbagai suratkhabar dan majalah kita dapat menemukan kolom atau artikel yang memuat ramalan-ramalan yang didasarkan pada posisi Matahari dalam kaitannya dengan hari kelahiran seseorang.




1. AQUARIUS (20 Januari - 18 Februari)

Kekuatan: Progresif, asal, bebas, kemanusiaan
Kelemahan: Berlari dari ekspresi emosi, temperamental, tidak kompromi, menyendiri

Kesukaan : Bersenang-senang dengan kawan-kawan, membantu orang lain, berjuang untuk sebab, perbualan intelektual, pendengar yang baik
Tidak suka: Had-had, janji-janji yang patah, kesepian, keadaan yang membosankan atau membosankan, orang yang tidak bersetuju dengan mereka.
Nombor Bertuah: 4, 7, 11, 22, 29

Kelahiran Aquarius malu-malu dan tenang, tetapi sebaliknya mereka boleh menjadi eksentrik dan bertenaga.Mereka juga adalah pemikir yang mendalam dan orang yang sangat intelektual yang suka membantu orang lain. Mereka dapat melihat tanpa prasangka, di kedua-dua pihak.

Ini menjadikan mereka orang yang mudah menyelesaikan masalah. Orang yang dilahirkan di bawah tanda Aquarius, melihat dunia sebagai tempat yang penuh dengan kemungkinan.Aquarius adalah tanda udara, dan oleh itu, menggunakan fikirannya pada setiap peluang.

 Jika tidak ada rangsangan mental, mereka bosan dan tidak mempunyai motivasi untuk mencapai hasil terbaik. Mempunyai sifat mementingkan diri, berubah sekelip mata dan kadang-kadang agresif, tetapi ia juga memberikan kualiti berwawasan Aquarius. 

Mereka berasa baik dalam kumpulan atau komuniti, jadi mereka sentiasa berusaha untuk dikelilingi oleh orang lain.Masalah terbesar untuk kelahiran Aquarius adalah perasaan bahawa mereka terhad atau terkekang. Kerana keinginan untuk kebebasan dan kesamaan untuk semua, mereka akan sentiasa berusaha untuk memastikan kebebasan bersuara dan bergerak. 


2. PISCES  (19 Februari - 20 Mac)
Kekuatan: Musuh, artistik, intuitif, lembut, bijak, muzik
Kelemahan: Takut, terlalu percaya, sedih, keinginan untuk melarikan diri dari realiti, boleh jadi korban atau syahid

Kesukaan : Menjadi sendirian, tidur, muzik, percintaan, media visual, berenang, tema rohani
Tidak suka: Tahu-semua-semua, dikritik, masa lalu kembali menghantui, kekejaman dalam apa jua bentuk
Nombor Bertuah: 3, 9, 12, 15, 18, 24

Pisces sangat ramah, sehingga mereka sering mendapati diri mereka dalam sebuah syarikat yang sangat berbeza.Tidak mementingkan diri sendiri, mereka sentiasa bersedia untuk membantu orang lain, tanpa berharap dapat kembali. 

Pisces lebih intuitif daripada yang lain dan mempunyai bakat artistik. Pisces mendedahkan pilihan muzik dalam peringkat awal kehidupan. Mereka adalah murah hati, penuh belas kasihan dan sangat setia dan penuh perhatian.

Orang yang dilahirkan di bawah tanda Pisces mempunyai pemahaman intuitif mengenai kitaran hayat dan dengan itu mencapai hubungan emosi yang terbaik dengan makhluk lain. Dikenali dengan kebijaksanaan mereka, tetapi di bawah pengaruh.Tidak pernah menghakimi dan sentiasa memaafkan. Mereka juga dikenali sebagai paling toleran terhadap semua tanda zodiak.


3. ARIES(21 Mac - 19 April)
Kekuatan: Berani, bertekad, yakin, bersemangat, optimis, jujur, bergairah
Kelemahan: Tidak sabar, malu, marah, agresif, impulsi

Kesukaan : Pakaian selesa, mengambil peranan kepimpinan, cabaran fizikal, sukan individu
Tidak suka: Tidak aktif, penangguhan, kerja yang tidak menggunakan bakat seseorang
Nombor Bertuah: 1, 8, 17

Sebagai tanda pertama dalam zodiak, kehadiran Aries sentiasa menandakan permulaan sesuatu yang bertenaga dan bergolak. Mereka sentiasa mencari dinamik, kelajuan dan persaingan, sentiasa menjadi yang pertama dalam segala hal. Dari kerja ke perhimpunan sosial dan satu tanda zodiak paling aktif. 

Ia bersifat mereka untuk mengambil tindakan, kadang-kadang sebelum mereka memikirkannya dengan baik. Cabaran mereka menunjukkan apabila mereka tidak sabar, agresif dan melepaskan kemarahan menunjuk kepada orang lain. 

Aries juga berani dan jarang takut percubaan dan risiko. Mereka mempunyai kekuatan dan tenaga muda, tanpa mengira usia mereka dan dengan cepat melakukan tugas-tugas yang diberikan.



4. TAURUS (20 April - 20 Mei)
Kekuatan: Pandai berdikari, Penyabar, bertanggungjawab, stabil 
Kelemahan: degil, bersikap keras, tidak kompromi

Kesukaan : Berkebun, memasak, muzik, cinta, pakaian berkualiti tinggi, bekerja dengan tangan
Taurus Tidak suka: Perubahan mendadak, komplikasi, tidak selamat apa-apa, fabrik sintetik

Nombor Bertuah: 2, 6, 9, 12, 24

Praktikal dan bertenaga, Mereka merasakan keperluan untuk sentiasa dikelilingi oleh cinta dan keindahan, beralih kepada dunia material, hedonisme, dan keseronokan fizikal. Stabil dan konservatif, ini adalah salah satu tanda zodiak yang paling boleh dipercayai.

Bersedia untuk bertahan dan melekat pada pilihan mereka sehingga mereka mencapai kepuasan peribadi. Mempunyai keupayaan untuk melihat perkara-perkara dari perspektif yang berasaskan, praktikal dan realistik

Mereka mendapati mudah untuk membuat wang dan tetap pada projek yang sama selama bertahun-tahun, atau sehingga mereka selesai. Apa yang sering kita lihat sebagai ketabahan boleh ditafsirkan sebagai komitmen, dan keupayaan mereka menyelesaikan tugas apa saja yang diperlukan adalah luar biasa. 

Ini menjadikan mereka pekerja yang sangat baik, rakan-rakan dan rakan kongsi jangka panjang yang hebat, sentiasa berada di sana untuk orang yang mereka cintai.Sifat lembut akan menjadikan Taurus sebagai tukang masak, tukang kebun, kekasih, dan artis yang sangat baik. 

Mereka setia dan tidak suka perubahan mendadak, kritikan atau pengejaran orang yang bersalah sering terdedah, agak bergantung kepada orang lain dan emosi yang mereka tidak dapat melepaskan. Namun, tidak kira cabaran emosi mereka yang berpotensi, individu-individu ini mempunyai keupayaan untuk membawa suara praktikal dalam keadaan yang kacau dan tidak sihat.


5. Gemini (21 Mei - 20 Jun)
Kekuatan: lembut, penyayang, penasaran, beradaptasi, keupayaan untuk belajar dengan cepat dan bertukar idea
Kelemahan: Saraf, tidak konsisten, tidak ragu-ragu

Kesukaan: Muzik, buku, majalah, berbual dengan hampir semua orang, perjalanan pendek di sekitar bandar
Tidak suka: Menjadi sendirian, terkurung, berulang dan rutin
Nombor bertuah: 5, 7, 14, 23

Ekspresif dan pantas, Gemini mewakili dua keperibadian yang berbeza dalam satu dan anda tidak akan pasti mana yang akan anda hadapi. Mereka bersikap sosial, komunikatif dan bersedia untuk bersenang-senang, dengan kecenderungan untuk tiba-tiba menjadi serius, bijaksana dan gelisah. 

Mereka terpesona dengan dunia itu sendiri, sangat ingin tahu, dengan perasaan yang berterusan bahawa tidak ada masa yang cukup untuk mengalami segala yang mereka mahu lihat.Fikiran Gemini yang berubah dan terbuka menjadikan mereka artis yang sangat baik.

Terutamanya penulis dan wartawan, dan kemahiran dan fleksibiliti membuat mereka bersinar dalam perdagangan, memandu dan sukan pasukan. Ini adalah tanda penyayang yang serbaguna, ingin tahu, menyeronokkan, dilahirkan dengan keinginan untuk mengalami segala-galanya di luar sana, di dunia. 

Ini menjadikan watak mereka memberi inspirasi, dan tidak membosankan.Bersifat ingin tahu dan sentiasa bersedia untuk bermain-main, Gemini boleh menghabiskan banyak masa dengan pencinta yang berbeza sehingga mereka dapat mencari orang yang tepat yang mampu menyesuaikan kecerdasan dan tenaga mereka. 

Mereka memerlukan keseronokan, kepelbagaian dan semangat, dan ketika mereka mencari orang yang tepat, seorang kekasih, seorang teman dan seseorang untuk bercakap dengan satu, mereka akan setia dan bertekad untuk selalu menghargai hati mereka


6. CANCER (21 Jun - 22 Julai)
Kekuatan: Tenacious, sangat imajinatif, setia, emosi, simpatik, persuasif
Kelemahan: Moody, pesimis, mencurigakan, manipulatif, tidak selamat

Kesukaan : Seni, hobi berasaskan rumah, bersantai berhampiran atau di dalam air, membantu orang tersayang, hidangan yang baik dengan rakan-rakan
Tidak suka: Orang asing, apa-apa kritikan tentang Ibu, mendedahkan kehidupan peribadi
Nombor Bertuah: 2, 3, 15, 20

Sangat intuitif dan sentimental, Cancer boleh menjadi salah satu tanda zodiak yang paling mencabar untuk dikenali. Mereka sangat emosi dan sensitif, dan peduli dengan lebih mendalam tentang perkara-perkara keluarga dan rumah mereka. 

Canser mudah simpati dan melekat pada orang yang mereka rapat. Mereka sangat setia dan mampu berempati dengan kesakitan dan penderitaan orang lain. Mereka boleh menghadapi masa yang sukar di dunia.

Kurang kesabaran dalam bercinta akan ditunjukkan melalui perubahan mood kemudian dalam kehidupan, dan bahkan mementingkan diri sendiri, kasihan diri atau manipulasi. 

Mereka cepat membantu orang lain, sama seperti mereka cepat untuk mengelakkan konflik, dan jarang mendapat manfaat daripada pertempuran yang hampir sama, sentiasa memilih untuk memukul orang yang lebih kuat, lebih besar, atau lebih kuat daripada yang mereka bayangkan



7. LEO(23 Julai - 22 Ogos)
Kekuatan: Kreatif, bersemangat, murah hati, hangat hati, ceria, lucu
Kelemahan: Sombong, degil, mementingkan diri sendiri, malas, tidak fleksibel

Kesukaan : Teater, mengambil cuti, dikagumi, perkara mahal, warna-warna cerah, bersenang-senang dengan kawan
Tidak suka: Diabaikan, menghadapi realiti yang sukar, tidak diperlakukan seperti raja atau ratu
Nombor Bertuah: 1, 3, 10, 19

Orang yang dilahirkan di bawah tanda Leo adalah pemimpin lahir semula jadi. Mereka dramatik, kreatif, yakin diri, dominan dan amat sukar untuk menentang, dapat mencapai apa sahaja yang mereka inginkan dalam setiap bidang kehidupan yang mereka lakukan. 

Leo sering mempunyai banyak kawan kerana mereka murah hati dan setia. Mereka akan dengan mudah mengambil inisiatif dalam menyelesaikan pelbagai situasi rumit. Apabila seorang wakil Leo menjadi terlalu sayang dan melekat pada pencapaian mereka dan cara orang lain melihatnya.

Mereka menjadi sasaran mudah, siap untuk diturunkan.Seorang yang berani dan mustahil untuk mencabar, menyakiti atau memusnahkan, kelemahan mereka hanya menjadi ketakutan dan agresi terhadap mereka yang mereka hadapi. Mereka menghadapi orang lain dengan bermaruah dan hormat.



8. VIRGO (23 Ogos - 22 September)
Kekuatan: Setia, analitis, baik, rajin, praktikal
Kelemahan: Kegelisahan, bimbang, terlalu kritikal terhadap diri dan orang lain, semua kerja dan tidak bermain 

Kesukaan: Haiwan, makanan sihat, buku, alam semula jadi, kebersihan 
Tidak suka: Kekasaran, meminta bantuan, mengambil peringkat tengah 
Nombor Bertuah: 5, 14, 15, 23, 32 

Virgo sentiasa memberi perhatian kepada butiran terkecil dan rasa kedamaian mereka yang mendalam menjadikan mereka salah satu tanda zodiak yang paling berhati-hati. Pendekatan kaedah hidup mereka memastikan tiada apa-apa yang tersisa.

Walaupun mereka sering lembut, hati mereka mungkin ditutup untuk dunia luar. Ini adalah tanda yang sering disalahpahami, bukan kerana mereka tidak berkeupayaan untuk menyatakan, tetapi kerana mereka tidak akan menerima perasaan mereka sebagai sah, benar, atau bahkan relevan apabila menentang alasan.

Individu ini mempunyai kehidupan yang teratur, dan walaupun mereka melepaskan huru-hara, matlamat dan mimpi mereka masih mempunyai sempadan yang tegas dalam fikiran mereka.

Kebanyakkannya memilih untuk mengikuti kerjaya sebagai penulis, wartawan, dan penipu, tetapi keperluan mereka untuk berkhidmat kepada orang lain menjadikan mereka berasa baik sebagai penjaga, dalam misi yang jelas untuk membantu. 



9. LIBRA(23 September - 22 Oktober) 
Kekuatan: Koperasi, diplomatik, ramah, adil, social
Kelemahan: Tidak ragu-ragu, mengelakkan konfrontasi, akan membawa dendam, mudah kasihan

Kesukaan : Harmoni, kelembutan, berkongsi dengan orang lain, di luar 
Tidak suka: Keganasan, ketidakadilan, suara keras, kesesuaian 
Nombor Bertuah: 4, 6, 13, 15, 24 

Orang yang dilahirkan di bawah tanda Libra adalah aman, adil, dan mereka benci bersendirian. Perkongsian sangat penting bagi mereka, sebagai cermin mereka dan seseorang memberi mereka kemampuan untuk menjadi cermin diri mereka sendiri.

Mereka sentiasa mengejar keadilan dan kesamaan, menyedari melalui kehidupan bahawa satu-satunya perkara yang harus benar-benar penting bagi diri mereka sendiri dalam inti personaliti mereka sendiri. Inilah orang yang bersedia melakukan apa saja untuk mengelakkan konflik, menjaga keamanan apabila memungkinkan .

Rangsangan mental yang tetap, akal yang kuat dan fikiran yang tajam.Kehidupan mereka perlu diperkayakan dengan muzik, seni, dan tempat-tempat yang indah yang mereka dapat peluang untuk melawat. Libra adalah satu titik keseimbangan.


10. SCORPIO (23 Oktober - 21 November)
Kekuatan: Berguna, berani, bersemangat, degil, sahabat sejati
Kelemahan: Kegelapan, cemburu, rahsia, ganas

 Kesukaan: Kebenaran, fakta, hak, kawan lama, mengusik, semangat besar
Tidak suka: Kesilapan, mendedahkan rahsia, orang pasif
Nombor Bertuah: 8, 11, 18, 22

Kelahiran Scorpio adalah orang yang ghairah dan tegas. Mereka ditentukan dan tegas, dan akan meneliti sehingga mereka mengetahui kebenaran. Scorpio adalah pemimpin yang hebat, sentiasa menyedari keadaan dan juga mempunyai ciri-ciri ketara dalam kepintaran.

Walau bagaimanapun, anda boleh yakin bahawa Scorpio akan menyimpan rahsia anda, apa sahaja yang mereka mungkin.Sesetengah kelahiran Scorpio boleh kelihatan lebih tua dari yang sebenarnya. Mereka adalah pemimpin yang cemerlang kerana mereka sangat berdedikasi terhadap apa yang mereka lakukan. 

Scorpio membenci ketidakjujuran dan mereka boleh menjadi sangat cemburu dan mencurigakan, jadi mereka perlu belajar bagaimana untuk menyesuaikan dengan lebih mudah kepada tingkah laku manusia yang berbeza. Scorpios berani dan oleh itu mereka mempunyai banyak kawan




11. SAGITARIUS (22 November - 21 Disember) 
Kekuatan: Kehormatan humor, idealis dan hebat 
Kelemahan: Janji yang lebih daripada dapat memberikan, sangat tidak sabar, akan mengatakan apa pun tidak peduli bagaimana undiplomatic 

Kesukaan : Kebebasan, perjalanan, falsafah, berada di luar 
Tidak suka: Orang-orang yang berkelah, terkurung, teori-teori di luar dinding, butiran Curious dan energetic
Nombor Bertuah: 3, 7, 9, 12, 21.

Sagittarius adalah salah satu pelancong terbesar di kalangan semua tanda zodiak. Pandangan terbuka dan pandangan falsafah mereka mendorong mereka untuk bersiar-siar di seluruh dunia untuk mencari makna hidup. Sagittarius adalah extrovert, optimis dan bersemangat, dan suka perubahan. 

Mereka akan melakukan apa sahaja untuk mencapai matlamat mereka.Keghairahan mereka tidak mempunyai batas, dan oleh itu orang yang dilahirkan di bawah tanda Sagittarius mempunyai rasa humor dan rasa ingin tahu yang sengit. 

Kebebasan adalah harta karun mereka yang paling besar. kerana kemudian mereka dapat bebas mengembara dan meneroka kebudayaan dan falsafah yang berbeza. Kerana kejujuran mereka, kelahiran Sagittarius sering tidak sabar dan tidak bijak apabila mereka perlu mengatakan atau melakukan sesuatu, jadi penting untuk belajar untuk menyatakan diri mereka dengan cara yang toleran dan sosial yang boleh diterima




12. CAPRICON (22 Disember - 19 Januari)
Kekuatan: Bertanggungjawab, berdisiplin, mengawal diri, pengurus yang baik
Kelemahan: Ketahui segalanya, tidak menghiraukan, merendahkan, mengharapkan yang paling teruk

Kegemaran : Keluarga, tradisi, muzik, status bersahaja, ketukangan yang berkualiti
Tidak suka: Hampir semuanya pada satu ketika
Nombor Bertuah: 4, 8, 13, 22
Capricorn adalah tanda yang mewakili masa dan tanggungjawab, dan wakil-wakilnya adalah tradisional dan sering sangat serius. Individu-individu ini mempunyai keadaan kemerdekaan dalaman yang membolehkan kemajuan besar dalam kehidupan peribadi dan profesional mereka. 

Mereka adalah tuan kendiri dan mempunyai keupayaan untuk memimpin jalan, membuat rancangan yang kukuh dan realistik, dan menguruskan ramai orang yang bekerja untuk mereka pada bila-bila masa. 

Mereka akan belajar dari kesilapan mereka dan pergi ke atas berdasarkan semata-mata berdasarkan pengalaman dan kepakaran mereka.Mereka mempunyai masa yang sukar untuk menerima pendapat orang lain.


✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2hagW9I

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.