Hi! Welcome Back and Stay Tune! ZAHID INGATKAN UMNO ISU AMBIGA, RM90 JUTA PAS - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

ZAHID INGATKAN UMNO ISU AMBIGA, RM90 JUTA PAS

KUALA LUMPUR – Tentera siber Umno perlu proaktif menangkis sebarang persepsi negatif  terhadap kerajaan dan parti khususnya yang boleh menjurus kepada pembunuhan karakter pemimpin yang giat dijalankan pihak-pihak tertentu, kata Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Timbalan perdana menteri berkata ia penting supaya persepsi buruk itu dapat diurus dengan baik, sekali gus dipadamkan daripada menguasai minda rakyat.

“Pendapat umum serta menggunakan media bagi mempengaruhi sokongan orang awam lebih berkuasa berbanding dengan mahkamah yang ada perundangan (dan) jika persepsi dan penggunaan media ini tak diatasi, maka kita akan tenggelam.

“Tenggelamnya beberapa tokoh politik dunia, tenggelamnya beberapa parti politik ternama adalah kerana persepsi tidak diurus dengan sebaik-baiknya,” katanya semasa berucap pada Konvensyen Media Sosial Umno peringkat kebangsaan di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini.

Ahmad Zahid, yang juga naib presiden Umno yang kini menjalankan tugas timbalan presiden Umno, berkata masyarakat ketika ini cenderung mempercayai berita palsu, malah mampu menerima berita itu dengan baik.

“Jika tidak dapat diatasi dengan segera dan hanya jawab tiga atau empat bulan selepas itu, maka berlaku seperti (bekas presiden Majlis Peguam Malaysia) Datuk S. Ambiga lakukan terhadap PAS apabila PAS dituduh menerima peruntukan RM90 juta daripada Perdana Menteri dan 1MDB (1Malaysia Development Berhad),” katanya.

Dalam pada itu, Ahmad Zahid berkata segala perbezaan pendapat dalam parti harus diselesaikan dengan baik demi memperkukuhkan perjuangan parti dalam berdepan pilihan raya umum ke-14 (PRU14).

“Apabila perdana menteri sudah memberikan bajet terbaik dalam semua aspek, apabila seluruh jentera diintegrasi dengan sebaik-baiknya dan kita lupakan perbezaan pendapat, Insya-Allah, di bawah kepimpinan sedia ada kita akan memberikan hadiah kemenangan dengan majoriti dua pertiga, Insya-Allah,” katanya.

Mengenai Konvensyen Media Sosial Umno, Ahmad Zahid berkata ia harus dijadikan panduan kepada semua anggota parti dalam berdepan pelbagai isu menyentuh parti di media sosial.

Konvensyen anjuran Biro Teknologi Maklumat (IT) Umno itu bertujuan memberi penerangan berhubung kepentingan, etika media sosial dan gerak kerja yang lebih berkesan kepada semua penggiat media sosial Umno bagi menghadapi PRU14.

― Bernama

.



✍ Sumber Pautan : ☕ Malaysia Chronicle

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2ysFT7H

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.