Hi! Welcome Back and Stay Tune! Sekumpulan Remaja Rakam Detik-Detik Kematian Mereka Ketika Ditembak Polis dari Udara - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Sekumpulan Remaja Rakam Detik-Detik Kematian Mereka Ketika Ditembak Polis dari Udara

  09 November 2017 

https: img-z.okeinfo.net content 2017 11 08 18 1810795 astaga-sekelompok-remaja-rekam-detik-detik-kematian-mereka-saat-ditembak-polisi-dari-udara-G3EK9wPDs1.jpg  
Sekumpulan remaja mati ditembak polis  dari udara   (Foto: CEN)

RIO DE JANEIRO -   Sekumpulan remaja di Brasil merakam detik-detik kematian mereka sendiri dengan melakukan siaran langsung di Facebook. Tiga dari Empat orang remaja laki-laki itu diketahui maut  ditembak oleh polis ketika sibuk bercanda satu sama lain dan sedang  mendengarkan muzik.

Polis diketahui menembak mereka dari  helikopter di Brazil bagian timur. Tak sembarangan, ternyata remaja itu menjadi sasaran tindakan keras polis kerana terlibat dengan kes perdagangan dadah. Ketika kejadian, mereka diketahui sedang melakukan perjalanan menggunakan kereta.

Sebelum ditembak, keempatnya sibuk bercanda dan menari. Dalam siaran langsung di Facebook yang menjadi viral itu, mereka memutar muzik dengan cukup kuat  sebelum akhirnya terdengan suara tembakan bertubi-tubi. Seorang di antara mereka yang bertugas memegang kamera telepon dan merakam kegiatan tersebut langsung tumbang sesaat setelah suara tembakan terdengar.

Telepon tersebut juga kemudian jatuh ke tanah, sementara suara berondongan tembakan masih terdengar. Sebagaimana diwartakan Metro, Rabu (8/11/2017), tiga remaja meninggal  di tempat kejadian dan seorang yang cedera dikejarkan ke rumah sakit untuk mendapatkan  rawatan. Mereka diyakini telah menjadi suspek dalam kes perdagangan dadah di Ibu Kota Rio de Janeiro.

Aksi polis tersebut diketahui menuai pujian dari netizen. Sebahagian besar dari mereka menilai apa yang dilakukan oleh polis sudah tepat. "Bandit memang seharusnya pergi ke neraka. Saya menyayangi polis ," tulis komentar seorang netizen bernama Marcia Borges.

Rio de Janiero diketahui telah lama memiliki masalah terkait kelompok jenayah pengedar dadah yang berbasis di daerah kumuh. Sayangnya tidak jelas mengapa, polis  melepaskan tembakan ke arah para remaja itu tanpa mencuba menangkapnya terlebih dahulu. Tak jelas juga apakah tindakan polis  itu betul  atau tidak.



✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2jbBaAx

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.