Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kahwin muda dapat rumah, tanah di Terengganu - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kahwin muda dapat rumah, tanah di Terengganu

BESUT, 9 Mac — Kerajaan negeri bercadang memberi lot tanah dan bantuan membina rumah kepada pemuda berumur 21 tahun ke atas yang berkahwin. Perkara ini dinyatakan Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Luar Bandar, Usahawan, Koperasi dan Kepengunaan Negeri, Nawi Mohd yang berkata sebanyak 500 lot tanah di dua kawasan yang masih dirahsiakan lokasinya disediakan untuk tujuan tersebut.

Beliau berkata perkara tersebut akan mula dilaksanakan tidak lama lagi, namun mereka perlu memenuhi syarat utama seperti telah berkahwin, merupakan anak negeri ini dan tidak mempunyai rumah serta tanah sendiri.

“Lebih menggembirakan apabila tanah lot tersebut mungkin dijadikan tanah pertanian untuk membantu mereka menjana pendapatan.

“Peluang ini dibuka kepada mereka asalkan mereka bersedia untuk tinggal di tanah yang dianugerah dan menjalankan aktiviti pertanian,” katanya kepada Bernama selepas merasmikan Mesyuarat Agung PIBG, Sekolah Kebangsaan Lubok Kawah di sini hari ini.

Nawi berkata mereka yang berminat boleh mendapatkan borang daripada Pejabat Penyelaras DUN Hulu Besut atau datang sendiri untuk berjumpa dengannya mulai sekarang.

Dalam perkembangan lain, beliau berkata kerajaan telah meluluskan pembinaan lebuh raya dari Kuala Berang ke Keruak, Besut melalui Gunung Bongsu tahun ini.

Katanya dengan pembinaan lebuh raya itu, ia akan membuka lebih banyak peluang kepada penduduk Hulu Besut dalam bidang ekonomi.

 

Sumber :
– http://ift.tt/1aoZXzE

The post Kahwin muda dapat rumah, tanah di Terengganu appeared first on MyNewsViral.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2mLN6ZJ

✍ Sumber : ☕ MyNewsViral


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.