Hi! Welcome Back and Stay Tune! Fakhrusy Syakirin Cipta Kejutan Di Pasir Gudang - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Fakhrusy Syakirin Cipta Kejutan Di Pasir Gudang

PELUMBA negara, Fakhrusy Syakirin Rostam. – Foto Goh Thean Howe

PASIR GUDANG: Pelumba negara, Fakhrusy Syakirin Rostam, melakar kejutan apabila muncul juara buat kali pertama dalam saingan Kelas Underbone 150cc, sebentar tadi.

Anak jati Pasir Gudang itu yang berlumba untuk pasukan SCK Rapido Hi-Rev Honda berjaya mencatat masa 14 minit 55.38 saat, pada Perlumbaan 1, Kejuaraan Motosikal Asia FIM (ARRC) di Litar Johor, Pasir Gudang.

Beliau menewaskan pencabar terdekat Md Akid Aziz, yang hanya dipisahkan 0.004 saat dan penentuan terpaksa dilakukan menerusi `photo-finish’ selepas kedua-dua pelumba itu kelihatan seiring menamatkan perlumbaan.

Juara bertahan, Wahyu Aji Trilaksana dari Indonesia, gagal menamatkan perlumbaan selepas terbabas pada pusingan kelima.

“Walaupun saya berlumba di petak kesembilan, bukan bererti saya tidak mampu beri saingan, malah sepanjang perlumbaan tunggangan saya konsisten dan mengekori rapat pelumba di hadapan.

“Ketika memasuki pusingan ketiga dan kempat saya kekal konsisten dan pada pusingan terakhir saya bertindak agresif dengan memecut lebih laju sehingga ke garisan penamat,” kata Fakhrusy.

Pemenang tempat kedua, Md Akid dari pasukan UMA Racing Yamaha Maju Motor tidak menjangka akan menamatkan perlumbaan di tempat kedua selepas hampir terbabas pada pusingan kelima apabila motosikalnya dilanggar pelumba lain.

Keputusan Underbone 150cc

1) Fakhrusy Syakirin Rostam (SCK Rapido Hi-Rev Honda) 14:55.380s;

2) Md Akid Aziz (UMA Racing Yamaha Maju Motor) 14:55.384;

3) Md Haziq Md Fairues (UMA Racing Yamaha Maju Motor) 14:55.663;

4) Md Helmi Azman (ONEXOX TKKR Racing Team) 14:55.804;

5) Tengku Amirul Haffiruddin (RCB KAGE Motobatt Yamaha YY Pang) 14:55.916.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://bit.ly/2nKh6VL

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.