Hi! Welcome Back and Stay Tune! HTC U Ultra Dan U Play Kini Di Malaysia, Harga Bermula RM1899 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

HTC U Ultra Dan U Play Kini Di Malaysia, Harga Bermula RM1899

Harga HTC U Ultra Dan U Play Di Malaysia

HTC Malaysia baru sahaja melancarkan dua peranti baru untuk kelas perdana dan pertengahan iaitu HTC U Ultra dan HTC U Play. Kedua-duanya merupakan peranti dibawah Siri U yang baru dan mengfokuskan pasaran kelas atasan dan pertengahan. Harga HTC U Ultra di Malaysia ialah RM2999 manakala model U Play pula dijual dengan harga RM1899.

HTC U Ultra, Peranti Premium Dengan Dual Skrin Pada Harga RM2999

HTC U Ultra merupakan peranti perdana yang unik yang memiliki dual skrin sepertimana terdapat pada LG V10 dan LG V20. Skrin utamanya bersaiz 5.7 inci dengan resolusi Quad-HD. Manakala skrin keduanya yang terletak dibahagian atas bersaiz 2.05 inci beresolusi 1040 x 160 pixels. Seperti juga LG V20, skrin keduanya digunakan untuk memaparkan notifikasi ringkas, waktu dan juga pautan pintas.

Di bahagian dalam, sudah tentu HTC U Ultra hadir dengan cip High-End seperti Qualcomm MSM8996 Snapdragon 821 yang membawakan CPU 4-Teras dan GPU Adreno 530. Ruangan memorinya juga begitu besar iaitu 64 GB atau 128 GB yang turut hadir dengan 4 GB RAM. Namun di Malaysia, hanya model 64 GB akan dijual dipasaran.

Harga HTC U Ultra Di Malaysia

Bagi yang gemar mengambil gambar, HTC U Ultra dilengkapi dengan 12 Megapixel dengan sensor bersaiz 1/2.3 inci dan bukaan Aperture F1.8. Peranti ini juga hadir dengan sokongan OIS, Laser dan Phase Detection Autofokus serta berkemampuan membuat rakaman video 4K. Kamera hadapan pula, HTC U Ultra dimuatkan dengan lensa selfie 16 Megapixel.  Selain itu, peranti premium ini turut hadir dengan bateri 3000 mAh, USB Type-C 1.0, platform Android 7.0 (Nougat) yang baru serta pengimbas cap jari.

HTC U Ultra, Smartphone Dengan Lensa Selfie 16 Megapixel Pada Harga RM1899

Bagi Model Pertengahan HTC U Play pula, Ia merupakan peranti bersaiz 5.2 inci dengan resolusi HD Penuh. Dibahagian dalamnya dikuasai pemproses Mediatek MT6755 Helio P10 dengan pilihan 32GB / 3GB RAM atau 64GB / 4GB RAM.

Harga HTC U Play Di Malaysia

Untuk fungsi pengambaran, HTC U Play dimuatkan dengan lensa utama 16 Megapixel yang juga terdapat fungsi OIS, PDAF dan Dual-LED Flash. Dibahagian hadapan pula, HTC turut menyediakan lensa yang sama iaitu 16 Megapixel untuk selfie. Antara ciri-ciri lain yang terdapat pada HTC U Play seperti bateri Li-Ion 2500 mAh, USB Type-C, Pengimbas Cap Jari serta sokongan Android 6.0 (Marshmallow).

HTC U Play dan HTC U Ultra boleh didapati dari pengedar-pengedar rasmi HTC bermula March ini. HTC U Play dijual dengan harga RM2999 yang hadir dalam warna Brilliant Black, Cosmetic Pink, dan Sapphire Blue. Bagi HTC U Play pula boleh didapati pada harga RM1899 dengan dua pilihan warna warna Black Oil dan Iceberg White.

The post HTC U Ultra Dan U Play Kini Di Malaysia, Harga Bermula RM1899 appeared first on Mesra Mobile.





Sumber : ☕ Mesra Mobile

class="fb-like" data-href="http://ift.tt/29MFLiA" data-layout="standard" data-action="like" data-size="small" data-show-faces="true" data-share="true">

Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy and always take care! Jangan lupa untuk Like & Share! 👍 💕 ✍(◔◡◔)

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.