Hi! Welcome Back and Stay Tune! Airbus Yakin A380 Akan Pulih Kembali Selepas 2020 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Airbus Yakin A380 Akan Pulih Kembali Selepas 2020

Spread the love

KUALA LUMPUR – Airbus, pengeluar pesawat yang berpangkalan di Perancis berkata, permintaan untuk jet jumbo seperti A380 akan pulih kembali dalam tempoh tiga tahun apabila permintaan ke atas perjalanan udara di rantau ini dan seluruh dunia, meningkat.

“Ia adalah benar. Pada masa ini, ia berjalan lancar, terlalu lancar. Kini kami telah mengurangkan pengeluaran kami kepada sebuah pesawat sebulan,” kata Presiden Pesawat Komersil Airbus, Fabrice Bregier ketika ditanya sama ada permintaan untuk jet jumbo telah berakhir.

Bagaimanapun, ia bukan bermakna berakhirnya jet jumbo dan permintaan akan pulih apabila perjalanan udara meningkat, katanya pada sidang akhbar di sini, hari ini.

“Ia ada pasang surutnya, pada permulaan (Boeing) 747 ia mengalami kegagalan besar dan tidak ada pasaran. Saya tidak kata, kami akan mengulangi kejayaan 747
(tetapi) kami menjangka selepas 2020, (A380) akan berada dalam kedudukan untuk meningkat lagi,” katanya.

Boeing 747 adalah pesawat berbadan lebar yang pertama dihasilkan. Ia pertama kali diterbangkan secara komersil pada 1970 dan memegang rekod kapasiti penumpang paling ramai selama 37 tahun.

Menjelaskan lebih lanjut, Bregier berkata, pasaran perjalanan udara meningkat dua kali ganda setiap 15 tahun di seluruh dunia dan di Asia ia berlaku dalam tempoh kurang daripada 10 tahun.

“(Oleh itu), jika anda ingin terbang ke Amerika Syarikat dan Eropah, dengan kesesakan di lapangan terbang (di sana) dan peruntukan slot, jika anda tidak menggunakan pesawat lebih besar, anda akan kehilangan penguasaan pasaran anda.

(Berikutan itu), anda akan melihat gelombang kedua A380 apabila kita mencapai kesesakan ini,” kata Bregier dengan menambah, permintaan akan turut disokong oleh pembaharuan kumpulan pesawat sedia ada.

Setakat akhir Februari 2017, terdapat 208 buah A380 dalam operasi dengan 18 pelanggan, termasuk Malaysia Airlines Bhd, dengan enam pesawat. Emirates adalah pelanggan A380 terbesar dengan 142 tempahan, di mana 93 sudah diserahkan.

Ditanya dari mana permintaan dijangka diperoleh, Bregier berkata: “Jika saya pilih China dengan pertumbuhan trafik antarabangsa, mereka memerlukan pesawat seperti itu.

“Oleh itu, adalah jelas dari segi model perniagaan kerana A380 sangat kompetitif dengan keupayaannya membawa 500 penumpang.

“Dan ia boleh diubah suai kepada 700 penumpang dengan mudah, (yang bermakna) kita mempunyai kes perniagaan lebih baik untuk A380,” tambah beliau. – BERNAMA

[embedded content]

Loading…

Spread the love

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2niE6bl

✍ Sumber : ☕ Berita Isu Panas


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.