Hi! Welcome Back and Stay Tune! Nissan Qashqai Facelift – Kini Dengan Ciri ProPILOT - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Nissan Qashqai Facelift – Kini Dengan Ciri ProPILOT

Nissan Qashqai mula membuat kemunculan pada tahun 2007 dengan generasi pertama J10. Ia kemudiannya diikuti oleh generasi kedua J11, dan mencecah jualan sehingga 2.3 juta unit di Eropah berada di 99 pasaran seluruh dunia. Kini masa untuk ia diberi facelift, dan model barunya muncul di Geneva Motor Show yang sedang berlangsung. Pembaharuan yang diberi meliputi pada bahagian casis dan kelengkapan teknologi lain.

Pada bahagian luar, depannya kini mempunyai gril jenis V-Motion terbaru Nissan dan diapit dengan lampu utama berbentuk tajam, bersama lampu siang LED. Pemilik juga mempunyai pilihan untuk menambah sistem lampu hadapan adaptif pada Qashqai.

Bampar baru yang digunakan juga melihatkan kehadiran salur udara hiasa bersama pengesan jarak yang diletakkan di dalamnya, manakala pada bahagian bawah terdapat lampu kabus dan kemasan berwarna hitam. Dari tepi, Qashqai facelift ini mengekalkan profail sebelum ini, dan terdapat pilihan rim aloi antara 17 hingga 19 inci (bergantung pada varian).

Pada bahagian belakang, lampu belakang Qashqai kini datang dengan grafik baru, sementara motif berbentuk boomerang yang digunakan dipanjangkan pada keseluruhan lampu tersebut. Ia juga datang dengan kesan lensa 3D yang menyerlahkan lagi bentuk lampu tersebut. Pada bahagian bawah bampar, terdapat bahagian yang dicat warna perak dan pemantul cahayanya diletakkan sedikit ke atas.

Kereta yang anda lihat dalam gambar ini menggunakan salah satu warna badan yang ditawarkan oleh Nissan untuk Qashqai, dinamakan sebagai Vivid Blue, manakala satu lagi pilihan adalah Chestnut Bronze. Di sebalik badannya yang bergaya itu, Qashqai juga menggunakan suspensi penyerap dan sistem stereng yang dipertingkat supaya dapat memberikan rasa pemanduan lebih baik.

Bahagian kabinnya kini mendapat manfaat daripada bahan berkualiti, dan pada varian yang lebih tinggi, Qashqai akan menerima kemasan kulit Nappa dan jahitan 3D. Peningkatan lain yang diberikan termasuk roda stereng pelbagai fungsi berbentuk D bersama kemasan krom satin dan paparan baru pada sistem informasi dan hiburan NissanConnect yang digunakan.

Bagi pengguna yang mahukan pengalaman audio lebih baik, mereka boleh memilih sistem bunyi premium tujuh pembesar suara Bose. Selain itu, bagi meningkatkan lagi pengalaman dengan casis baru ini, Nissan meletakkan bahan penyerap bunyi tambahan dan cermin belakang yang lebih tebal pada Qashqai.

Selari dengan visi Intelligent Mobility Nissan, crossover ini juga mendapat sistem pemanduan separa automatik ProPILOT, serta beberapa ciri bantuan pemandu lain. Ini termasuk Intelligent Emergency Braking with Pedestrian Recognition, Rear Cross Traffic Alert (pertama kali bagi Qashqai), Traffic Sign Recognition, Driver Attention Alert, Intelligent Park Assist, Intelligent Around View Monitor, Blind Spot Warning, dan Lane Departure Warning.

Tiada perubahan pada bahagian enjin Qashqai, di mana ia ditawarkan dengan variasi enjin petrol dan diesel. Bagi enjin petrol terdapat pilihan unit 1.2 liter DIG-T (115 PS/ 190 Nm), 1.6 liter DIG-T ( 163 PS/ 240 Nm), manakala bagi enjin diesel terdapat pilihan 1.5 liter dCi 110 (110 PS/ 260 Nm) dan 1.6 liter dCi 130 (130 PS/ 320 Nm). Semua enjin ini dipadankan dengan transmisi sama ada manual enam kelajuan atau CVT Xtronic, bergantung pada varian. Sistem pacuan All Mode 4×4 juga diberikan sebagai pilihan.

[embedded content]

[embedded content]

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2m6eP45

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.