Hi! Welcome Back and Stay Tune! Adik Bongkar Kejadian Abang Dibunuh Ayah - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Adik Bongkar Kejadian Abang Dibunuh Ayah

Spread the love

TERGAMAK seorang ayah membunuh anaknya sendiri hanya kerana lewat pulang selepas diarahkan membeli rokok di kedai yang terletak kira-kira satu kilometer dari rumah mereka di Desa Aek Lung, Kecamatan Doloksanggul, Kabupaten Humbang Hasundutan Sumatera Utara, Indonesia.

Setelah hilang selama enam hari, mayat Aldi Manata Sibarani, 10, ditemui dalam keadaan menyedihkan di kawasan semak selepas keluar membeli rokok ayahnya pada 12 Febuari lalu.

Pelbagai persoalan timbul susulan kejadian tersebut mengenai siapa yang membunuh kanak-kanak itu dengan begitu kejam sekali.

Misteri pembunuhan tersebut akhirnya terjawab apabila adik bongsu mangsa, Andre, 8, akhirnya mendedahkan pembunuhan kejam itu dilakukan bapa mereka sendiri.

Andre mendedahkan bapanya mencekik dan memukul muka abangnya hingga berdarah sebelum membuang mayat kanak-kanak itu ke kawasan semak.

Media tempatan Indonesia melaporkan, Andre membantu pihak polis dengan memberi keterangan dua hari lalu bagi mendapatkan gambaran jelas mengenai kejadian yang menimpa abangnya.

Adik Bongkar Kejadian Abang Dibunuh Ayah

Menyingkap kembali kejadian itu, suspek dalam pengakuannya menjelaskan dia bertengkar dengan  isterinya yang bekerja sebagai tukang jahit di Medan, Indonesia menerusi perbualan telefon pada malam sebelum kejadian.

Suspek dikatakan curiga dengan isterinya yang dikatakan mempunyai hubungan sulit dengan lelaki lain dan bengang apabila isterinya tidak pulang dari Medan seperti yang dijanjikan.

Lebih menambahkan kemarahan suspek apabila mangsa mengambil masa yang lama untuk membeli rokok di kedai yang berhampiran rumah mereka.

Suspek kemudiannya keluar mencari mangsa bersama Andre dengan menaiki kereta dan melihat Adli keluar dari kawasan semak.

Mangsa yang sedang melintas jalan itu dilanggar suspek dengan senjaga menyebabkan kanak-kanak itu terjatuh.

Suspek yang berang memukul, mencekik dan menolak mangsa ke arah kereta tanpa belas kasihan.

Tidak cukup dengan tindakan ganas itu, mangsa yang sudah terlentang di jalan dipijak tiga kali yang mengakibatkan tulang rusuk patah.

Adik Bongkar Kejadian Abang Dibunuh Ayah

Melihat keadaan mangsa yang sudah berlumuran darah, suspek mahu membawa mangsa ke klinik berdekatan namun menyedari kanak-kanak itu sudah tidak bernyawa lagi.

Suspek yang bimbang kejadian itu disedari orang ramai akhirnya membuat keputusan membuang mayat mangsa di kawasan semak.

Andre yang melihat kejadian itu hanya mendiamkan diri dan menyaksikan saat-saat terakhir abangnya diperlakukan dengan begitu kejam oleh ayah sendiri.

Mayat Adli ditemui dalam keadaan membusuk dengan lebam di bahagian muka dan retak di kepala.

Selepas penemuan mayat Adli pada Jumaaat lalu, suspek menyerah diri dan menyesal dengan perbuatannya.

Suspek kini ditahan dan berhadapan dengan hukuman mati jika disabitkan kesalahan. – MYNEWSHUB.CC

[embedded content]

Loading…

Spread the love

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2lRouyv

✍ Sumber : ☕ Berita Isu Panas


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.