Hi! Welcome Back and Stay Tune! Anda Pasti Tertanya² Bagaimana Cara Memaku Tengah Kayu Ini Tanpa Memotong Hujungnya. Ini Caranya !!! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Anda Pasti Tertanya² Bagaimana Cara Memaku Tengah Kayu Ini Tanpa Memotong Hujungnya. Ini Caranya !!!

Anda Pasti Tertanya² Bagaimana Cara Memaku Tengah Kayu Ini Tanpa Memotong Hujungnya. Ini Caranya !!!  | Setelah melihat gambar di atas, anda pasti tertanya-tanya bagaimana paku tersebut boleh menembusi kayu berkenaan. Apa yang lagi menghairankan kayu tersebut tidak lansung ditebuk dari luar yang membolehkan paku itu memaku kayu.

Langkah pertama ialah dengan mendapatkan pekakas dan peralatan yang diperlukan. Anda perlukan sebatang kayu pinus yang tebal kerana jika tidak kayu tersebut akan pecah ketika dipaku. Seterusnya, anda hanya perlu memotong kayu berkenaan seperti bentuk E menggunakan gergaji seperti yang ditunjukkan di dalam gambar di bawah.

Seterusnya, masukkan separuh bahagian kayu tersebut ke dalam air yang mendidih dan rendamkannya selama 10 minit. Anda hanya perlu merendamkan sebahagian kayu sahaja, jangan rendamkan keseluruhannya.

Bahagian kayu yang direndam akan menyerap air dan menjadikannya agak lembut membuatkannya mudah untuk ditekan. Perlu diingatkan anda hanya perlu menekannya secara perlahan, tidak terlalu kuat.

Kayu berkenaan kemudian ditekan separuh dan biarkannya begitu seperti di dalam gambar di atas. Seterusnya, anda boleh menggunakan gerudi untuk membuat lubang di tengah-tengah kayu untuk memasukkan paku ke dalam kayu berkenaan.

Setelah paku dimasukkan, panaskan kembali kayu tersebut untuk mendapatkan bentuknya yang asal. Selepas 10 minit kayu yang ditekan tadi akan kembali panjang seperti sedia kala.

Seperti dalam gambar di atas, kayu yang ditekan tadi kembali kepada asal setelah menyerap air panas.

Setelah 10 minit dipanaskan, kayu tersebut perlu dikeringkan dan digilap untuk mendapatkan permukan kayu yang licin dan halus.

Jika anda memiliki peralatan seperti di atas, atau anda mungkin mahu melakukan sesuatu yang baru anda boleh melakukan ‘trick’ di atas. Hal ini pasti akan membuatkan kawan-kawan anda tertanya-tanya bagaimanan anda boleh melakukannya. Selamat mencuba!

Lihat video:-

Sumber:- Era Baru

P.S. 1 – Kantoi MENGANDUNG, Pelajar STPM Kongsi Kisah Buat ‘PROJEK’ Di Sekolah Yang Buat Ramai TERKEJUT !!!
P.S. 2 – [VIDEO] Tak Tahan Jadi Mangsa R0G0L Ayah Tiri. Gadis Gantung Diri Secara Live MENGGEMPARKAN Dunia !!!
P.S. 3 – “Mungkin Sebab Rupa Saya Sama Dengan Ibu” 4 Tahun Jadi KEKASIH Ayah…Ayah PUNCA Aku Hamil 6 Bulan !!!
P.S. 4 – Lepas Roomate Aku Keluar Jumpa Pakwe Malam Tu, Aku Terus Tido. Dalam Gelap Aku Rasa Ada Orang PEGANG Tangan Aku Dan…
P.S. 5 – “Kena Tunggu Bisul MASAK Baru PICIT” Doktor DEDAHKAN Amalan Tunggu Bisul “MASAK” Boleh BAHAYAKAN Kesihatan !!!

The post Anda Pasti Tertanya² Bagaimana Cara Memaku Tengah Kayu Ini Tanpa Memotong Hujungnya. Ini Caranya !!! appeared first on EKSIDENZ.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2lfpBUs



✍ Sumber : ☕ EKSIDENZ


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.