Hi! Welcome Back and Stay Tune! RGB ada syarikat peralatan tentera di Malaysia - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

RGB ada syarikat peralatan tentera di Malaysia

KUALA LUMPUR: Agensi Perisikan Korea Utara (RGB) mengendalikan syarikat peralatan ketenteraan di negara ini yang digelar Glocom.

Syarikat itu berselindung di sebalik pintu tidak bertanda di aras dua sebuah bangunan usang di kejiranan Little India, Brickfields.

Memetik laporan agensi berita Reuters yang memperoleh laporan PBB untuk Majlis Keselamatan, syarikat itu menjual peralatan radio tempur sekali gus melanggar sekatan badan dunia itu.

Glocom mengiklankan lebih 30 sistem radio untuk organisasi ‘tentera dan separa tentera’ di laman web miliknya di Malaysia, glocom.com.my.

BACA: RGB: Ejen perisikan Korea Utara telah lama bertapak di Asia

Laman web Glocom yang dipadam akhir tahun lalu, menyenaraikan alamat Little India di ruang yang boleh dihubungi.

Siasatan mendapati syarikat berkenaan juga tidak wujud di Malaysia.

Laporan draf PBB berkata, ia sememangnya memiliki perniagaan disebutkan.

Resolusi PBB 1874, yang diguna pakai pada 2009, melanjutkan sekatan senjata ke atas Korea Utara untuk memasukkan peralatan tentera dan semua bahan berkaitan.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2lgbePo

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.