Hi! Welcome Back and Stay Tune! Oppo Dual Camera Zoom Diperlihatkan Dengan Kemampuan Zoom Optikal 5X Menggunakan Sistem Periskop - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Oppo Dual Camera Zoom Diperlihatkan Dengan Kemampuan Zoom Optikal 5X Menggunakan Sistem Periskop

Teaser yang dikongsi oleh Oppo beberapa hari sebelum MWC memberikan petunjuk teknologi zoom pada kamera peranti mudah alih. Sekiranya Sony berbangga dengan teknologi Motion Eye yang mampu merakam 960 FPS. Oppo pastinya bangga dengan teknologi Dual Camera Zoom  yang memberikan kemampuan zoom optikal 5X mereka.

Dual Camera Zoom ini unik kerana menggunakan sistem periskop pada sistem dwi-kamera. Satu sensor mengambil gambar seperti biasa. Sebuah lagi sensor dipasang pada kedudukan 90 darjah dari permukaan satah kamera. Sistem periskop akan memantulkan cahaya kepada sensor kedua dan membolehkan zoom optikal sebanyak 5X dilakukan.

Kali pertama sistem periskop seperti ini kami lihat ialah pada Zenfone Zoom ZX551ML yang memberikan zoom optikal sehingga 3X. Perbezaan paling ketara diantara sistem yang digunakan Oppo dan Zenfone ialah, sistem Oppo lebih kompak. Tiada cagak lensa besar yang terkeluar dari bahagian peranti.

Bagi mereka yang tidak gemar dengan “bonjolan” lensa kamera seperti pada iPhone 7 Plus. Inovasi terkini Oppo ini pastinya dinantikan kemunculannya pada peranti keluaran mereka.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2mCAvVf



✍ Sumber : ☕ Amanz


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.