Hi! Welcome Back and Stay Tune! Jeep Wrangler Rubicon Recon – Lebih Tangkas, Lasak - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Jeep Wrangler Rubicon Recon – Lebih Tangkas, Lasak

Jeep Wrangler bukanlah sebuah model yang memerlukan pengenalan panjang. Kenderaan pacuan empat roda ini mempunyai sejarah dan tradisi yang cukup sinonim dengan kegunaan lasak dipelbagai permukaan. Di dalam lanjutan model terkini dikenali sebagai Rubicon Recon, ia dibangunkan untuk menjadi sebuah jentera off-road yang unggul, dengan spesifikasi khusus.

Ia diasaskan daripada model Wrangler Rubicon, dan versi ini dilengkapi dengan pelbagai ciri untuk membolehkannya menggalas cabaran laluan yang lebih mencabar. Gandar (axle) bahagian depannya dipertingkat dengan penggunaan tiub yang diperkukuh dan tempaan hujung yang tahan lasak. Selain itu, turut menerima pengukuhan yang sama ialah pelindung differential depan dan belakang. Ia muat untuk digunakan dengan tayar sehingga saiz 35 inci.

Model ini menggunakan sistem pacuan empat roda bukan sepenuh masa, dengan gandar depan dan belakang Dana 44 akan dikunci secara elektronik ketika diperlukan. Ia menerima pacuan kuasa melalui transfer case Rock-Trac dengan gear 4-Low pada nisbah 4:1. Mekanisme bagi differential locking Tru-Lok bagi bahagian depan dan belakang hadir dengan nisbah 4:1.

Rubicon Recon menggunakan transmisi manual enam-kelajuan. Kotak gear lima-kelajuan turut ditawarkan. Rim standard yang ditawarkan bersaiz 17 inci dengan cat Low Gloss Granite Crystal, menggunakan tayar off-road BF Goodrich KM 32 inci – ketinggian badannya juga dinaikkan setengah inci.

Namun, sebagai pilihan, pengguna boleh memilih untuk menyertakan sekali bahagian hud Power Dome depan dan lanjutan bahagian fender. Bahagian luaran versi Recon juga mengenakan kemasan Low Gloss Granite Crystal pada bahagian lampu. Bampar off-road pula hadir dengan warna Low Gloss Black dengan warna merah sebagai gandingan. Bampar bahagian depan pula direka untuk mengambil kira pemasangan winch.

Selain itu, bumbung soft top Premium Sunrider adalah ciri standard. Walaupun begitu, bumbung biasa dengan warna badan juga ada ditawarkan. Sistem audionya menggunakan lapan pembesar suara, kerusi pula dari kulit dengan jahitan “Rubicon”.

Papan pemuka menempatkan skrin paparan maklumat gandar, sway bar depan, transfer case dan tayar, manakala Electronic Vehicle Information Center (EVIC) memaparkan maklumat lain seperti tahap dan tekanan minyak. Bagi pasaran Amerika, model ini akan mula memasuki bilik pameran pada hujung Februari, ditawarkan dalam versi dua pintu dan juga empat pintu.





Sumber : Siakapkeli

P/S Kami muatkan beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Jangan lupa untuk Like & Share! 😍 💕


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.