Hi! Welcome Back and Stay Tune! Sony Menghasilkan Sensor Kamera Peranti Pintar Dengan Kemampuan 960 FPS - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Sony Menghasilkan Sensor Kamera Peranti Pintar Dengan Kemampuan 960 FPS

Di dalam dunia telefon pintar Sony Xperia mungkin tidak segah Samsung, Apple ataupun Oppo. Tetapi ketiga-tiga pengeluar ini menggunakan sensor kamera yang dihasilkan oleh Sony. Malahan tahun lalu lima peranti dengan kemampuan kamera terbaik kesemuanya menggunakan sensor keluaran Sony. Sony mengumumkan sensor kamera baru khas untuk peranti mudah alih dengan kemampuan rakaman sehingga 960 FPS.

Sensor dengan saiz 19.3-Megapixel terbaru ini juga merupakan sensor pertama dilengkapi 3 lapisan CMOS dan mempunyai DRAM tersendiri. Ia mampu menangkap gambar dalam masa 1/120 saat. Ini meletakkannya empat kali lebih pantas berbanding sensor IMX 318 yang digunakan pada Asus Zenfone AR. Ia turut mampu merakam video 4K 60 FPS dan 1080P 240 FPS. Dengan sensor yang pantas ini masalah rolling shutter yang sinonim dengan kamera peranti pintar dapat dikurangkan.





Sumber : Siakapkeli

P/S Kami muatkan beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Jangan lupa untuk Like & Share! 😍 💕


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.