Hi! Welcome Back and Stay Tune! Adidas Futurecraft 4D – Kasut Yang Diperbuat Menggunakan Teknologi Pencetakan 3D - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Adidas Futurecraft 4D – Kasut Yang Diperbuat Menggunakan Teknologi Pencetakan 3D

Industri pembuatan kasut kini dapat dilihat banyak menggunakan teknologi yang terkini. Pizza Hut dilihat memperkenalkan kasut yang boleh digunakan untuk memesan pizza, manakala Xiaomi pula telah mereka sepasang kasut yang diintegrasikan dengan cip pemprosesan Intel.

Terkini, Adidas baru sahaja mengumumkan kerjasama dengan Carbon, sebuah syarikat pembangun teknologi pencetakan 3D yang berasal dari Silicon Valley untuk mencipta Adidas Futurecraft 4D, sepasang kasut yang dihasilkan menggunakan teknologi pencetakan 3D Carbon.

 

Asas kepada semua kasut hadir dari tapaknya, dan ini adalah sama untuk Futurecraft 4D. Carbon menggunakan teknik Digital Light Synthesis untuk mencetak tapak-tapak ini secara berterusan dari bawah ke atas dan bukan secara berlapis-lapis dari atas ke bawah seperti teknologi pencetakan 3D yang lazimnya digunakan.

 

Pencetakan 3D ini hanya digunakan untuk tapak kasut sahaja, manakala bahagian-bahagian lain kasut ini masih dibuat menggunakan cara-cara yang lebih tradisional.

Cecair resin yang digunakan untuk pencetakan tapak kasut tersebut juga membuatkannya lebih anjal, dan boleh digunakan untuk pelbagai jenis aktiviti fizikal. Malah, dengan teknologi pencetakan 3D, rekaan tapak juga boleh diubahsuai untuk mengikut citarasa pembeli.

Ini bukanlah kali pertama Adidas melancarkan kasut yang dibuat menggunakan teknologi pencetakan 3D, dan mereka ingin memajukan teknologi ini kerana ia bukan sahaja dapat mempercepatkan proses pembuatan kasut, malah ada kemungkinan pelanggan-pelanggan dapat memesan kasut yang memenuhi kehendak dan keperluan mereka, terutamanya ahli-ahli sukan.

Buat masa ini, Adidas merancang untuk menjual 5000 pasang kasut Adidas Futurecraft 4D pada musim luruh tahun ini, dan mereka menjangka akan menjual lebih daripada 100000 pasang menjelang hujung tahun 2018. Harga untuk sepasang kasut tersebut masih belum diumumkan lagi,

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2pcMdHr

✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.