Hi! Welcome Back and Stay Tune! Lebih 800 Penyokong Buat Pasport Ke S'pura - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Lebih 800 Penyokong Buat Pasport Ke S'pura

bhsukan@bh.com.my 

TAN Sri Abd Karim Munisar.- Foto Roslin Mat Tahir

SHAH ALAM: Lebih 800 penyokong Selangor hadir ke kaunter Jabatan Imigresen Selangor di pusat beli belah SACC di sini, hari ini untuk membuat pasport dan permit perjalanan berkumpulan ke Singapura.

Pengerusi Penganjur Piala Sultan Selangor (TSSC), Tan Sri Abd Karim Munisar, berkata kaunter itu dibuka khusus kepada mereka sempena saingan Piala Sultan Selangor edisi ke-16 di Stadium Nasional Singapura, pada 6 Mei ini. 

Katanya, sebanyak 115 bas sudah ditempah khusus untuk membawa penyokong Selangor terbabit yang akan bergerak secara berperingkat bermula jam 9 malam, pada 5 Mei nanti. 

“Setiap bas akan turut disertai oleh seorang pegawai dari Jabatan Pengangkutan Jalan dan seorang pegawai Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk memastikan tiada kekecohan berlaku sepanjang perjalanan ke Singapura,” katanya. 

Sementara itu, Presiden Kelab Penyokong Red Giant Selangor, Khairul Baharudin berkata pihaknya berterima kasih kepada jawatankuasa TSSC kerana membuka kaunter pendaftaran pasport. 

“Ini adalah usaha yang amat baik kerana kebanyakan daripada kami tidak mempunyai pasport, tetapi pada masa sama kami ingin memberikan sokongan. 

“Kami juga diberi pilihan untuk membuat permit perjalanan berkumpulan. Satu permit perjalanan berharga RM200 dan ia boleh dikongsi minimum lima orang dan maksimum 20 orang. Jadi, ia menjimatkan,” katanya.  

Terdahulu, dalam taklimat khas TSSC 2017 oleh Pengarah Operasi Persatuan Bola Sepak Singapura, Kok Wai Leong, meminta penyokong Selangor hanya memakai jersi negeri ketika ingin memasuki stadium saja dan tidak memakainya ketika bersiar. 

“Kita menetapkan peraturan begitu kerana tidak mahu pihak berkuasa Singapura, terutamanya polis dan penduduk setempat cemas melihat ramai orang berpakaian merah kuning di tempat awam. 

“Selain itu, penyokong diminta mematuhi peraturan ditetapkan, terutama membabitkan senarai barangan larangan dibawa ke stadium,” katanya.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2npprzt

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.