Hi! Welcome Back and Stay Tune! Johor Anjur Empat Kejohanan Muay Thai Tahun Ini - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Johor Anjur Empat Kejohanan Muay Thai Tahun Ini

JOHOR BAHRU: Empat kejohanan Muay Thai akan diadakan di Johor pada tahun ini, kata Naib Presiden Persatuan Muay Thai negeri, Edee Noor Iskandar.

Katanya kejohanan tahunan itu melibatkan kejohanan peringkat antarabangsa, terbuka, jemputan dan tertutup.

Beliau berkata inisiatif itu dilakukan berikutan sambutan yang menggalakkan terhadap sukan berkenaan dalam kalangan penduduk tempatan.

“Kali pertama kita menganjurkan kejohanan Muay Thai adalah pada 2013, yang menyaksikan kehadiran 400 penonton. Sejak itu, jumlah penonton kian bertambah dan penerimaan masyarakat terhadap sukan ini juga memberangsangkan,” katanya.

Edee memberitahu demikian pada sidang media Kejohanan Muay Thai Antarabangsa Johor (JIMC) kali kedua di sini, hari ini.

Edee berkata kejohanan itu akan dimulakan dengan peringkat antarabangsa, disusuli kejohanan merebut tali pinggang Menteri Besar bagi kategori terbuka, diikuti jemputan dan tertutup.

Mengenai JIMC yang akan berlangsung di Kompleks Sukan Arena Tertutup Educity di sini, esok, Edee berkata 3,000 penonton dijangka hadir bagi menyaksikan kejohanan berkenaan.

Seramai 18 peserta dari Malaysia, Thailand, Sepanyol, Argentina dan Perancis mengesahkan penyertaan mereka pada saingan tersebut.

Harga tiket adalah daripada RM30 sehingga RM100.

Tumpuan utama esok, pastinya pertemuan antara atlet Muay Thai negara, Ali Yaakub menentang peserta dari Thailand, Joey Mafai bagi merebut tali pinggang JIMC untuk kategori Featherweight.

— BERNAMA

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2ogxWMM

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.