Hi! Welcome Back and Stay Tune! “Suara dari kubur mungkin gangguan iblis” – Mufti Kelantan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

“Suara dari kubur mungkin gangguan iblis” – Mufti Kelantan

KOTA BHARU — Suara aneh seakan “lelaki bertempik” dari tanah perkuburan di Tumpat, mungkin gangguan iblis dan syaitan yang mahu menakutkan manusia, kata mufti Kelantan. Datuk Mohamad Shukri Mohamad berkata makhluk itu wujud dan mereka boleh meniru suara atau menyerupai sesiapa hidup atau telah meninggal dunia, lapor Sinar Harian.

“Begitu pun keadaannya, manusia tidak seharusnya takut, sebaliknya hantu yang perlu takut pada manusia kerana iblis adalah kuli manusia.

“Jika kita takut, macam kita pula kuli mereka,” katanya, memetik surah Al-Baqarah ayat 30 berkaitan peranan manusia sebagai khalifah (pemimpin) di bumi.

Tokoh agama itu mengulas dakwaan staf Majlis Daerah Tumpat Mahadi Mat Salleh yang beberapa kali mendengar suara lelaki dan perempuan bertempik dari tanah perkuburan di Kampung Cherang Melintang.

Mohamad Shukri menasihatkan agar tidak mengaitkan suara misteri itu dengan sesiapa yang meninggal dunia untuk mengelakkan perbalahan, sebaliknya berdoa yang baik-baik.

Katanya, jika orang ramai mahu mengaitkan suara itu dengan seksa kubur maka ia memang wujud tetapi hanya nabi sahaja yang boleh mendengarnya.

“Dan setara mana sekalipun kekuatan orang biasa, tidak akan boleh hingga dapat mendengar jeritan seksaan kubur,” katanya.

 

Sumber :
– www.suara.tv

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2nlRY92

✍ Sumber Pautan : ☕ MyNewsViral


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.