Hi! Welcome Back and Stay Tune! Lexus IS Facelift Kini Di M’sia – 4 Varian, Dari RM306k - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Lexus IS Facelift Kini Di M’sia – 4 Varian, Dari RM306k

Setelah muncul di laman web Lexus Malaysia bulan lalu, Lexus IS versi facelift akhirnya secara rasmi menerjah masuk pasaran tempatan. Model versi dipertingkat ini membuat kemunculan sulungnya di Beijing, April 2016 dan mula dijual pada pasaran Jepun pada Oktober tahun lalu.

Untuk pasaran Malaysia, IS masih lagi ditawarkan dengan empat varian iaitu IS 200t Premium, IS 200t Luxury, IS 200t F SPORT dan varian tertinggi juga dari versi hibrid – IS 300h. Pada bahagian muka, Lexus IS facelift kini menerima rekaan yang lebih agresif, dengan bampar baru dan liang kemasukan udara pada setiap sisi yang lebih besar.

Bahagian grilnya juga diberikan pembaharuan, begitu juga dengan lampu utamanya; ia diberi sentuhan yang menjadikannya lebih menonjol berbanding versi sebelum ini, dengan lampu nyalaan siang LED yang lebih jelas dan ketara. Gril baharunya pula lebih tinggi, berubah antaranya pada bahagian atas serta bawahnya.

Untuk menserasikannya dengan wajah keseluruhan bahagian depan, rekaan pada hud enjin juga direka semula. Gril F Sport kini memiliki corak 3D unik, dengan lapisan warna hitam metalik untuk disepadankan dengan saluran udara pada brek – yang juga menyumbang kepada aerodinamik.

Di bahagian belakang, bampar IS telah mendapat sentuhan semula manakala lampu LED dengan bentuk-L juga kelihatan lebih jelas; ia kini diberikan lampu LED panduan tiga lapisan (sebelum ini hanya dua). Tip ekzos pula kini direka berbentuk empat segi, berbanding bulat pada model sebelum ini.

Tujuh warna badan baharu ditawarkan (bergantung pada varian), dengan warna Heat Blue yang dihasilkan dari empat lapisan cat hanya diberikan eksklusif untuk 200t F Sport. Tujuh warna juga ditawarkan bagi kemasan dalaman (bergantung pada varian, tetapi F Sport hanya ditawarkan dengan pilihan warna hitam atau Dark Rose bersama kemasan bahagian dalaman Wedge Metal.

Bagi bahagian roda, IS 200t Premium dan IS 300h dilengkapi dengan rim 17 inci rekaan baru – warna cerah dan tayar run flat ditawarkan sebagai ciri standard. Untuk IS 200t Luxury dan IS 200t F SPORT yang dipadankan dengan rim 18-inci, kedua-duanya kini menerima tayar belakang yang lebih lebar bagi memberikan cengkaman yang lebih kuat.

Masuk ke bahagian kabin, model facelift ini diberikan skrin infotainmen EMVN 10.3-inci, berbanding 7-inci pada model sebelum ini. Skrin berkenaan memberikan paparan yang lebih jelas serta boleh dibahagikan kepada dua bahagian, membolehkan dua informasi berbeza dipaparkan pada satu-satu masa. Khas untuk F Sport, ia turut diberikan meter daya-G pada paparan pelbagai informasi.

Untuk varian IS 200t Premium and IS 200t Luxury, ia diberikan sistem audio dengan 10-pembesar suara serta pemain DVD. Manakala untuk varian IS 200t F SPORT dan IS 300h yang lebih tinggi, ia didatangkan standard bersama sistem audio 15-pembesar suara Mark Levinson Premium, menghasilkan bunyi digital sekeliling saluran-5.1.

Butang-butang kawalan pada roda stereng telah diolah semula bagi memberikan penggunaan lebih mudah, manakala Remote Touch Interface (RTI) untuk kawalan larasan sistem infotainmen dan sistem lain pada konsol tengah kini diberikan butang ‘Enter’ dan ‘Back’ bagi memudahkan lagi operasinya.

Selain itu, perubahan pada kabin turut meliputi rekaan semula pada dua pemegang cawan antara kedua-dua tempat duduk hadapan dan juga pad lutut yang dibesarkan bagi memberikan lebih keselesaan. Jam analog turut diberikan rekaan nombor baharu, manakala cermin pandang belakang anti-silau kini diberikan rekaan tanpa bingkai.

Tiada perubahan mekanikal diberikan pada model facelift ini dimana semua varian IS 200t dijana enjin 8AR-FTS 2.0 liter dengan pengecas turbo twin-scroll bersama sistem Dual VVT-iW (Variable Valve Timing-intelligent Wide) menghasilkan kuasa maksima 241 hp pada 5,800 rpm dan 350 Nm tork maksima bermula 1,650 hingga 4,400 rpm, digandingkan dengan kotak gear automatik lapan-kelajuan memacu roda belakang.

Bagi model hibrid IS 300h pula, ia diberikan unit janakuasa Lexus Hybrid Drive yang menggabungkan motor elektrik dan juga enjin petrol 2AR-FSE 2.5 liter empat-silinder kitaran Atkinson berkuasa 178 hp. Kuasa keseluruhan yang dihasilkan unit janakuasa ini adalah 220 hp dengan tork maksima 221 Nm bermula 4,200 hingga 5,400 rpm.

Untuk keselamatan, kesemua varian diberikan 10-unit beg udara serta sistem keselamatan aktif Traction Control (TRAC), Kawalan Stabiliti Kenderaan (VSC) yang kesemua ini dikawal oleh Lexus Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM). Lexus IS juga diberikan Sistem Amaran Tekanan Angin Tayar, Bantuan Parkir dan juga kamera undur yang memberikan paparan sudut luas. Selain dari varian IS 200t Premium, varian lain yang lebih tinggi turut diberikan Sistem Pemantau Titik Buta dan juga Amaran Lintasan Trafik.

Varian asas Lexus IS 200t Premium dijual pada harga bermula RM306,327.21 dan meningkat kepada RM341,464.25 untuk varian Luxury. Varian IS 200t F Sport pula dijual pada harga RM376,401.29, manakala varian tertinggi IS 300h dijual pada harga RM423,677. Semua harga yang dinyatakan adalah harga atas jalan berserta insuran serta GST.

Pembelian bagi kesemua model ini juga turut diberikan perlindugan waranti selama lima-tahun tanpa had perbatuan, manakala untuk model hibrid IS 300h, program insuran pek bateri selama lapan-tahun turut ditawarkan.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2mlqQpp

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.