Hi! Welcome Back and Stay Tune! Sah, Si Mati Adalah Kim Jong Nam – KPN - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Sah, Si Mati Adalah Kim Jong Nam – KPN

KUALA LUMPUR: Polis mengesahkan lelaki Korea Utara yang menggunakan pasport bernama Kim Chol yang dibunuh di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur 2 (KLIA2) adalah Kim Jong Nam.

Bagaimanapun, Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar yang mengesahkan perkara tersebut enggan mengemukakan identiti padanan DNA Kim Jong Nam.

Justeru, katanya, siasatan polis telah pun selesai dan mayat mangsa akan diserahkan kepada Kementerian Kesihatan (KKM).

“Demi keselamatan saksi-saksi saya tidak akan memberi apa-apa penjelasan mengenai DNA kes bunuh Kim Jong Nam.

“Setakat ini tiada ahli keluarga mangsa menuntut mayat, sebab itu kita akan serahkan kepada KKM. Kita sudah selesai dengan mayat itu dan tidak perlukannya lagi,” katanya dalam sidang media di sini hari ini.

Jong Nam, abang pemimpin Korea Utara Kim Jong Un, yang hidup tersisih, maut pada 13 Februari lalu ketika menunggu penerbangan ke Macau.

Beliau diserang dua wanita, yang menyapu mukanya dengan tapak tangan mereka yang mengandungi bahan yang kemudiannya dikenal pasti sebagai agen saraf
VX.

Lelaki itu meninggal dunia ketika dibawa ke hospital.

Dr Subramaniam berkata pada Isnin bahawa penentuan identiti si mati adalah penting bagi mengelak tercetus sebarang pertikaian.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2nlZZq9

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.