Hi! Welcome Back and Stay Tune! Jualan Altima Akan Dihentikan, Nissan Australia Kini Tiada Lagi Model Sedan Keluarga Dalam Barisan Produk - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Jualan Altima Akan Dihentikan, Nissan Australia Kini Tiada Lagi Model Sedan Keluarga Dalam Barisan Produk

Sedan terakhir dalam barisan model yang dijual oleh Nissan Australia iaitu Altima (dikenali sebagai Teana di Malaysia) telah pun disahkan tidak lagi akan dijual bagi pasaran negara tersebut, lapor Car Advice. Menurut syarikat berkenaan, mereka kini masih lagi mempunyai stok Altima, tetapi tidak akan mengimportnya lagi untuk masa akan datang.

Pengurus besar komunikasi korporat Nissan Australia, Peter Fedeyev berkata, Altima memerlukan enjin yang memenuhi standard emisi Euro 5 baharu yang diimplementasikan oleh Australia, dan proses berkenaan pastinya memerlukan pelaburan tambahan.

“Nissan telah mengambil keputusan untuk tidak melabur untuk perkara ini, jadi, untuk masa sekarang, Altima tidak akan berada lagi dalam katalog kami pada masa hadapan. Oleh itu, produksi untuk Altima sedan akan dihentikan untuk Australia,” jelas Fedeyev.

Awal tahun ini, Nissan Australia turut menggugurkan sedan lebih kecil mereka iaitu Pulsar (Sylphy untuk pasaran Malaysia) dan telah disahkan tidak akan kembali dijual. “Nissan Altima sedan dan Pulsar sedan tidak akan ditawarkan di Australia pada masa akan datang,” kata Fedeyev.

Untuk itu, Nissan Austrlia kini hanya menjual SUV, kereta sport (Fairlady Z dan GT-R) dan juga model-model trak pikap – dengan model paling mampu milik yang ditawarkan buat masa ini adalah SUV kompak Nissan Juke dijual pada harga AUD$23,490 (RM78,898).

Sepanjang sekitar tiga tahun setengah berada dalam pasaran Australia, Altima dijual sebanyak 4,593 unit dan jumlah jualan terbaiknya ialah pada tahun 2014 (1,791 unit) dan 2015 (1,488 unit). Tahun lalu, hanya sejumlah 890 unit Altima berjaya dijual, dan untuk tahun
2017 sehingga kini, ia hanya dijual dalam jumlah 154 unit. Sebagai perbandingan, Toyota Camry telah pun dijual sebanyak 4,389 unit di Australia, untuk tahun ini sahaja.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://bit.ly/2nITnTm

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.