Hi! Welcome Back and Stay Tune! Saintis Jepun Ingin Menjadi Terawal Untuk Ke Teras Bumi - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Saintis Jepun Ingin Menjadi Terawal Untuk Ke Teras Bumi

Seperti ramai yang sedia maklum dan pelajari di sekolah, struktur bumi terdiri daripada lapisan kerak, mantel dan juga teras. Sehingga kini, tiada lagi yang telah menggerudi sehingga ke teras bumi, dan kini sekumpulan saintis dari Jepun ingin mengubah perkara berkenaan – sekaligus membolehkan bumi lebih difahami pada era masa kini yang melihat kepada eksplorasi angkasa dan planet-planet lain.

Kerak bumi terletak kira-kira sekitar 10 kilometer dibawah dasar laut, dan beberapa kali percubaan untuk gerudi sehingga ke teras telah dilakukan tetapi gagal dan terhenti di kerak bumi sahaja.

CNN Kerak Bumi

Kini, kerajaan Jepun sendiri mengeluarkan dana untuk membantu kajian baru ini, dimana ia dijangka bermula sekitar 2030 kelak. Saintis ini dijangka akan menggunakan penggali yang dinamakan Chikyu dan mampu mengerudi tiga kali lebih dalam berbanding sebelum ini.

Melalui projek ini, saintis berharap dapat menemui beberapa perkara, termasuk bagaimana planet terbentuk, selain kaedah bagaimana untuk meramal gempa-bumi dengan lebih baik berbanding pada hari ini.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2oX5mO5

✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.