Hi! Welcome Back and Stay Tune! Zainal Mahu Pemain Kekal Rentak Kemenangan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Zainal Mahu Pemain Kekal Rentak Kemenangan

PENGENDALI Pulau Pinang, Zainal Abidin Hassan.

MARAN: Pengendali Pulau Pinang, Zainal Abidin Hassan, mahu barisan pemain skuad itu mengekalkan momentum kemenangan 1-0 yang dicipta pada aksi menentang FELDA United di Stadium Tun Abdul Razak, Jengka, malam tadi.

Katanya, kemenangan itu sangat penting dalam usaha mereka kekal dalam saingan Liga Super musim depan.

“Secara keseluruhannya, mereka sudah menunjukkan peningkatan dan saya harap kemenangan ini boleh melonjakkan lagi semangat semua pemain.

“Walaupun kita hanya menang tipis, tapi ia sudah cukup berharga kerana yang penting ialah tiga mata berjaya dikutip,” katanya ketika ditemui selepas perlawanan itu.

Ketika mengulas mengenai prestasi pemain muda skuad kendaliannya, Zainal Abidin berkata, masih ada yang boleh diperbaiki.

Baginya, lebih banyak pendedahan dan peluang perlu diberikan kepada barisan pemain muda itu bagi menambahkan pengalaman mereka.

“Saya berpuas hati dengan beberapa pemain muda pasukan ini, seperti Muhammad Faizat Mohamad Ghazli dan Mohamed Syamer Kutty Abba yang mempamerkan aksi sangat bagus…saya percaya mereka ini ada masa depan yang cerah,” katanya.

Pulau Pinang yang sudah mengharungi sembilan perlawanan kini masih menghuni tangga tercorot liga dengan mengutip lima mata.

Sementara itu, Ketua jurulatih FELDA United, B Satianathan, akur dengan kekalahan dialami skuad kendaliannya dan mengakui mereka tidak beraksi dengan baik.

“Peluang yang diperoleh untuk mencipta gol tidak digunakan sebaik-baiknya terutama pada awal minit permainan.

“Apa saya perhatikan mental pemain masih lemah, teragak-agak atau 50-50 dalam perebutan bola selain keazaman Pulau Pinang lebih tinggi untuk mendapat kemenangan,” katanya.

Beliau berkata, beberapa kelemahan itu perlu segera diatasi menjelang aksi menentang pasukan Tampines Rovers pada saingan Piala Konfedarasi Bolasepak Asia (AFC) 19 April ini di halaman sendiri.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2nT08Bv

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.