Hi! Welcome Back and Stay Tune! “Bila tahu perkara sebenar, kedua-dua isteriku mendesak minta dilepaskan” - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

“Bila tahu perkara sebenar, kedua-dua isteriku mendesak minta dilepaskan”

Saya taktau nak mulakan kisah saya dari mana.. saya seorang suami berumur 37 tahun.. isteri saya seorang ibu tunggal anak 4 masa kami bernikah 4 tahun yang lalu..

Sekarang isteri saya berumur 47 tahun,beza 10 tahun dari saya… tapi terus terang cakap, isteri saya seorang wanita yang cantik, & pandai jaga badan..badan dia kecik molek je walaupun dah anak 4.. muka dia pun takde la nampk tua sangat… sedap mata memandang..

Saya sangat sayangkan isteri saya ni walaupun perkahwinan kami tidak mendapat restu keluarga saya.. dia seorang wanita yang baik dan solehah.. sejak kawin,segala keperluan dan makan minum saya dijaga dengan baik. Dan apa yang menjadi dilema saya sekarang ni dan menjadi punca segala permasalahan bermula kira-kira 8 bulan yang lalu…

Saya dipaksa nikah dengan gadis pilihan keluarga saya.. ibu saya merayu-rayu sampai melutut suruh saya nikah dengan gadis pilihan dia… atas desakan itu, saya terpaksa ikut cakap ibu sebab ibu pun makin terok sakit dia… demimu ibu,ku turutkn jua… pernikahan saya dengan isteri kedua adalah diluar pengetahuan isteri pertama kerana sepanjang saya kawin dengan isteri pertama, saya memang jarang bawa dia balik ke kampung sebab keluarga saya tak suka dia…

Dan dipendekkan cita, saya pun bernikah dengan isteri kedua di kampung.. majlis kecil kecilan dan tertutup berjalan dengan lancar… di pihak isteri pertama pula saya terpksa berbohong yang saya perlu menjalani kursus di tempat kerja selama seminggu… lepas nikah,bermulalah kehidupan saya dengan kedua-dua isteri saya… isteri kedua juga tak tahu yang saya dah ada isteri, sebab keluarga saya suruh rahsiakan.. untuk pengetahuan, isteri kedua saya juga tidak merelakan pernikahan ni.. dia juga sama macam saya, dipaksa nikah sebab pilihan keluarga.

Isteri kedua tinggal dengan ibu bapa dia di kampung, dan saya hanya pulang menjenguk dia pada hujung minggu saja… selebihnya iaitu isnin hingga jumaat, saya memang berada dengan isteri pertama…setiap kali hujung minggu, iaitu sabtu dan ahad saya terpksa bohong pada isteri pertama yang saya harus balik kampung setiap minggu untuk juga ibu saya yang sakit, walaupun hakikatnya saya pulang ke rumah isteri kedua…

Dan kepada isteri kedua dan ibubapa mertua pula saya terpaksa cakap yang saya tak boleh bawa isteri kedua ikut saya ke KL lagi sebab belum dapat rumah sewa… isteri kedua saya memang tak suka saya… dia penah cakap yang dia terpaksa ikut cakap keluarga dia… di depan ibubapa dia, kami pura-pura bahagia walau hakikatnya tidak… walaupun tido sebilik, saya dengan isteri kedua tak penah buat apa-apa…saya tido di bawah,dia tido atas katil… saya tak penah sentuh dia… tapi dari segi nafkah zahir,memang saya tak penah abaikn.. saya tetap bagi duit dan segala keperluan untuk dia..

Isteri kedua saya ni masih muda, baru 25 tahun.. lepasan universiti.. orangnya juga cantik, putih gebu,dan manja walaupun adakalanya sikapnya keanak-anakkan… nak dijadikan cerita, seperti biasa setiap petang jumaat lepas balik keje saya bersiap-siap nak balik kampung umah isteri kedua… sampai je rumah isteri kedua, takde sape-sape kat rumah sebab ibubapa mertua saya pegi ziarah sedara dn bermalam di sana.. hanya tinggal isteri saya je kat rumah… malam tu, isteri kedua cakap ada perkara nak bincang dengan saya.. dan perkara itu adalah dia minta cerai dari saya… dia cakap dah tak boleh lagi hidup dalam kepura-puraan.. saya cakap saya tak boleh ceraikn dia sebab perkahwinan ni bukan main-main… ini hasrat terakhir ibu saya yang sedang sakit..

Dan walaupun pada awalnya saya tak suka dengan perkahwinan ni,tapi lama kelamaan saya redha dengan ketentuan Allah… saya cakap pada isteri yang kami berdua hanya perlukan masa untuk kenal satu sama lain… dia memberontak dan kami bergaduh besar malam tu… saya tnya dia, dia ada org lain ke?? Dia cakap dia takde sape-sape tapi dia tak suka dengan perkahwinan ni… dia tak boleh terima saya sebagai suami… dan berlaku bertengkaran antara kami,masa bertengkar tu dia terlepas cakap pada saya… “alahhh…awak tu pondan,bukan berani sentuh saya pun…” bila dengar mcm tu kejantanan saya tercabar… selama ni saya tak sentuh dia sebab saya tahu dia pun belum bersedia… saya tarik dia masuk bilik…saya rogol dia malam tu… saya cakap kat dia jangan sesekali cabar saya…dia menangis semahu-mahunya malam tu sampai pagi… ternyata isteri kedua saya masih dara…saya nampk kesakitan yang saya dah lakukan pada dia…

Sejak dari kes tu, isteri kedua saya jd pendiam, saya tahu dia marah dan merajuk..tapi dalam masa yang sama dia dah mula berubah… dia cuba belajar masak untuk saya setiap kali saya balik pada hujung minggu… dia belajar terima saya…Lama kelamaan hubungan kami kian pulih seperti suami isteri yang lain.. paling membuatkan saya gembira bila dia disahkn hamil 4 minggu…saya sangat-sangat bersyukur.. saya bahagia dengan kehidupan saya… punya 2 orang isteri yang cantik dan baik.. tapi kebahagiaan saya tak kekal lama.. segala-galanya kini terbongkar dalam sekelip mata..kedua-dua isteri mengamok bila masing-masing dah tahu perkara sebenar dan rasa tertipu… masing-masing mendesak minta dilepaskan kerana tidak sanggup bermadu…

Sumpah saya sangat sayang kedua-duanya…saya berjanji akan berlaku adil.. isteri-isteri saya pembawa rezeki buat saya..tapi mereka tetap dengan pendirian masing-masing…saya tetap mahu pertahankan kedua-dua masjid yang dah saya bina.. tidak sekali-kali saya akan runtuhkan.. wahai kaum wanita yang saya hormati… bantulah saya… apa harus saya lakukan sekarang…. kenapa kaum perempuan benci pada poligami?? saya sangat sayangkan kedua-dua isteri saya…. wahai isteri-isteri ku.. ketahuilah abang sangat sayangkan kalian berdua lebih dari diri abang sendiri…

(Perkongsian daripada Kisah Rumah Tangga)

The post “Bila tahu perkara sebenar, kedua-dua isteriku mendesak minta dilepaskan” appeared first on The Alternatif.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2mban7H

✍ Sumber : ☕ The Alternatif


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.