Hi! Welcome Back and Stay Tune! Betul Ke Minum Ais Boleh Jadi Buncit? – Doktor Ini Jelaskan Salah Faham Orang Ramai Terhadap Ais/Air Sejuk - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Betul Ke Minum Ais Boleh Jadi Buncit? – Doktor Ini Jelaskan Salah Faham Orang Ramai Terhadap Ais/Air Sejuk

Selalu kita dengar, ais boleh menyebabkan perut menjadi buncit. Tetapi dimanakah kebenaran disebalik perkara tersebut?

Doktor Khairul Hafidz dari MedTweetMY hari ini menjelaskan secara saintifik tentang kebenaran disebalik ais seterusnya mengetepikan pelbagai mitos-mitos yang timbul disebalik objek itu.

Jelas Khairul Fafidz, suhu normal badan manusia adalah 37 darjah Celcius dan mekanisma dalam badan akan mengekalkan suhu tersebut. Ini bermakna air sejuk/ais yang diminum akan turut berada di suhu yang sama.

Menyimpulkan penjelasannya, Khairul Hafidz mempersoalkan bagaimana air yang sudah sama dengan suhu badan boleh menggumpal lemak sekaligus menidakkan mitos terbabit.

Selain dari perut buncit, Khairul Hafidz juga turut menjelaskan perihal mitos ais penyebab rahim kembang dan senggugut. Bagi yang ingin mengetahui lanjut tentang perkara ini, boleh layari tered tersebut di Twitter.

Sumber: Twitter Khairul Hafidz

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2maLIiA

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.