Hi! Welcome Back and Stay Tune! Biodata Kareef Daniel Abdullah Atau Lebih Dikenali Sebagai Mat Dan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Biodata Kareef Daniel Abdullah Atau Lebih Dikenali Sebagai Mat Dan

Nama Mat Dan mula menjadi sebutan netizen di Malaysia apabila sebuah video yang memaparkan aksi seorang lelaki Inggeris yang fasih bercakap loghat Terengganu jadi tular di laman media sosial.

Berikutan video itu, nama Mat Dan sering menjadi sebutan netizen-netizen di Malaysia, khususnya mereka yang berasal dari Terengganu.

[embedded content]

Sehingga kini, rezeki Mat Dan tidak pernah putus-putus dan beliau turut ditawarkan oleh pihak Astro untuk mengendalikan program kendalian beliau sendiri yang dikenali sebagai Mat Dan Kaki Jalan.

Mungkin ada yang tahu sedikit sebanyak mengenai jejaka Inggeris ini, namun kami senaraikan informasi mengenai Mat Dan agar mudah anda kongsikan perkara menarik ini bersama orang ramai.

1. Nama Mat Dan diambil bersempena dengan nama sebenar beliau, Daniel Tyler.

2. Mat Dan berasal dari Bristol, England

3. Pernah belajar di Kapasia Degree College, Dhaka, Bangladesh dan Cheltenham Bournside School and Sixth Form Centre, Cheltenham, Gloucestershire

4.  Mengambil masa 3 hingga 4 tahun untuk betul-betul fasih loghat Terengganu

5. Mat Dan kidal dan kali pertama makan nasi adalah dengan guna tangan kiri. Sekarang sudah guna tangan kanan

6.  Layan sangat loghat Terengganu, Mat Dan alami masalah untuk kembali speaking dalam Bahasa Inggeris

7. Dia akui mengambil masa agak lama untuk kembali cakap Bahasa Inggeris semula

8. Pada asalnya dia menggembara ke Thailand dan Laos sebelum seorang rakan mencadangkan untuk bercuti ke Pulau Perhentian.

9. Mat Dan peluk Islam dan tukar nama kepada Kareef Daniel Abdullah

10. Dia menjejakkan kaki di Malaysia pada 2009 ketika berusia 19 tahun dan sekarang sedang memikirkan untuk meneruskan pengajian, mungkin dalam kursus biologi marin. Nengok ikang sokmo nanti

11. Bapanya, Kevin (54 tahun) dan ibunya Nicol, juga berusia 54 tahun, telah beberapa kali ke Malaysia bagi melawat anak mereka.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2mPeEgL

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.