Hi! Welcome Back and Stay Tune! Sabah Tak Pernah Dianaktirikan Kerajaan Pusat - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Sabah Tak Pernah Dianaktirikan Kerajaan Pusat

Spread the love

TAWAU – Dakwaan pihak tertentu termasuk parti pembangkang kononnya Sabah dianaktirikan kerajaan Pusat adalah fitnah, kata Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman.

Beliau berkata dakwaan itu tidak berasas kerana pemimpin tertinggi negara, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, kerap berkunjung ke Sabah untuk mengetahui masalah rakyat seterusnya membantu membangunkan negeri berkenaan.

“Ini cara pemimpin kita, pemimpin Barisan Nasional yang jauh nun di sana (Kuala Lumpur) sanggup turun untuk bersama rakyat di negeri ini,” katanya pada Program Karnival Jalinan Kasih anjuran Biro Latihan dan Penyelidikan UMNO Bahagian Kalabakan di sini, hari ini.

Musa yang juga Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Sabah, berkata rakyat perlu bijak dan tidak terpengaruh, keliru dan terperangkap dengan pembohongan oleh pihak pembangkang.

Dalam pada itu, beliau berkata rakyat harus sedar dan mengenang budi terhadap apa yang dilakukan oleh pemimpin negara.

“Walau apa bangsa dan agama, kalau pemimpin itu baik hati dan kerajaan itu baik hati, apa kita balas? Kita pun baik juga, ini cara kita di Sabah, kita bukan kacang lupakan kulit,” katanya.

Dalam pada itu, Musa mengingatkan semua anggota UMNO di negeri ini supaya tidak angkuh, sebaliknya perlu berkhidmat kepada rakyat pada setiap masa.

“Kita bekerja sebelum pilihan raya bersama rakyat, semasa pilihan raya bersama rakyat, selepas pilihan raya kita kekal bersama rakyat…ini barulah namanya kita berkhidmat untuk rakyat,” katanya.

Beliau juga berkata anggota UMNO perlu sentiasa peka kepada keperluan rakyat di negeri ini. – BERNAMA

[embedded content]

Loading…

Spread the love

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2mWcoEB

✍ Sumber : ☕ Berita Isu Panas


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.