Hi! Welcome Back and Stay Tune! UMNO Melaka Tumpu Tiga Fokus Hadapi PRU 14 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

UMNO Melaka Tumpu Tiga Fokus Hadapi PRU 14

MELAKA: UMNO Melaka akan memberi fokus kepada tiga perkara dalam memastikan ia sentiasa bersedia menghadapi pilihan raya umum ke-14 (PRU14) yang dijangka diadakan pada tahun ini.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Melaka Datuk Seri Idris Haron berkata tiga perkara itu adalah memberi tumpuan terhadap gerak kerja menjurus ke arah pilihan raya, mempersiapsiagakan jentera pilihan raya dan menyelesaikan sebarang masalah dalam parti dengan segera.

“Fokus terhadap tiga perkara berkenaan mestilah menjurus ke arah penyampaian perkhidmatan terbaik kepada rakyat agar peringkat akar umbi yakin dengan kemampuan UMNO untuk terus mentadbir negeri ini.

“Sekiranya tiga fokus ini dapat diberi tumpuan dengan baik, barulah kita boleh turun (bertanding) dengan mentaliti kemenangan dengan penuh bersemangat hingga digeruni pihak lawan,” katanya di sini, hari ini.

Idris yang juga ketua menteri berkata demikian kepada pemberita selepas merasmikan persidangan berkelompok UMNO Cawangan, Wanita, Pemuda dan Puteri Bahagian Tangga Batu. Turut hadir Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi merangkap Timbalan Ketua UMNO Bahagian Tangga Batu Datuk Dr Abu Bakar Mohamad Diah.

Idris yang juga ketua UMNO Bahagian Tangga Batu berkata beliau berpuas hati dengan kerja keras yang dilaksanakan jentera UMNO negeri dalam memastikan sasaran jumlah pengundi baharu didaftarkan dapat dicapai.

Beliau berkata sehingga kini, UMNO Melaka telah berjaya mencapai sasaran mendaftarkan tambahan 10 peratus pengundi baharu di seluruh negeri dengan jumlah keseluruhan lebih 437,000 pengundi.

Dalam pada itu, katanya dua kawasan Dewan Undangan Negeri di bawah Parlimen Tangga Batu iaitu Paya Rumput dan Klebang akan diberi perhatian khusus bagi meningkatkan jumlah pengundi muda Melayu di kawasan berkenaan.

“Setiap undi di kawasan berkenaan amat berharga kerana boleh menentukan kemenangan atau kekalahan Barisan Nasional (BN) di kawasan tersebut,” katanya.

— BERNAMA

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2lQE2TO

✍ Sumber : ☕ Berita Isu Panas


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. 📲 📖 Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.