Hi! Welcome Back and Stay Tune! Citroën DS5 Facelift Di BSC, Harga Dijangka RM199k - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Citroën DS5 Facelift Di BSC, Harga Dijangka RM199k

Nampaknya Naza Euro Motors sudah bersedia untuk membawa masuk kenderaan terbaru jenama DS daripada Citroën ke Malaysia. Ini diketahui apabila DS5, iaitu versi facelift Citroën DS5 sebelum ini ditemui berada di ruang pameran Citroën di pusat beli-belah Bangsar (BSC).

Tempahan untuk kenderaan ini sudah dibuka, dengan harga jangkaan berada sekitar RM198,888, atas jalan termasuk GST dan insurans. Jaminan pengilang selama lima tahun/120,000 km turut diberikan kepada pemilik baru kenderaan ini.

Model facelift ini boleh dibezakan dengan model sebelum ini melalui pertamanya adalah gril hadapan ‘DS Wings‘ yang bersambung dengan lampu utama xenon yang menampilkan grafik, modul LED serta penunjuk arah baru, seperti model DS3 yang terbaru. Corong udara tepi juga mempunyai bentuk baru, manakala rim 18 incinya kini menggunakan rekaan dua tona ‘Adelaide‘ dan dibalut dengan tayar Michelin Pilot Sport 3.

Pada bahagian lain, tidak banyak yang berubah, tetapi di dalamnya terdapat sistem informasi dan hiburan Touchdrive yang boleh mengawal kebanyakan fungsi daripada navigasi hinggalah muzik. Di bahagian tengah papan pemuka pula terdapat skrin sesentuh tujuh inci, seterusnya membolehkan 12 butang dibuang daripada kenderaan ini. Turut ditambah adalah sambungan Apple CarPlay dan MirrorLink.

Untuk kelengkapan lain, barangan standard seperti sebelum ini masih lagi sama, cuma ia ditambah dengan sistem pengesan titik buta, sistem pemasukan tanpa kunci, butang pemula enjin, pengawal suhu automatik dua zon, bumbung kaca dengan lampu, sambungan Bluetooth, head-up display, enam pembesar suara, sistem bunyi Denon T&H dan enam beg udara.

d

Enjin empat silinder turbo petrol 1.6 liter Prince THP pada DS5 kini mempunyai 9 PS lebih, menjadi 165 PS pada 6,000 rpm dan tork puncak berada pada tahap 240 Nm pada 1,400 rpm. Dipadankan bersama transmisi automatik enam kelajuan yang diperbaharui, DS5 mampu memberikan penggunaan bahan api 5.9 L/100 km dan melepaskan 30 g kurang karbon dioksida bagi setiap kilometer (135 g/km).

Pada bahagian casis, penyerap pada kenderaan ini kini dilengkapi dengan preloaded linear valves (PLV), untuk serapan lebih linear dan pergerakan mampatan yang lebih panjang, manakala kesan bunyi suspensi juga dapat dikurangkan.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2nqCKMi

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.