Hi! Welcome Back and Stay Tune! Foto Ini Tidak Di'photoshop', Tetapi Cuma Foto Seorang Lelaki Memegang Objek Yang Diwarna Dengan Warna Paling Hitam Di Dunia - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Foto Ini Tidak Di'photoshop', Tetapi Cuma Foto Seorang Lelaki Memegang Objek Yang Diwarna Dengan Warna Paling Hitam Di Dunia

Orang ramai mula tertanya-tanya apabila satu siri foto yang memaparkan beberapa individu memegang satu objek hitam legap – yang kelihatan seolah-olah seperti telah diphotoshop.

Objek itu diwarna dengan warna hitam yang terhitam di dunia – Vantablack.

Sejak dicipta oleh Surrey NanoSystems tiga tahun lepas, Vantablack membuatkan para saintis dan pelukis teruja dengan warna hitamnya.

Vantablack menyerap 99.96 peratus cahaya yang mengenainya, menyebabkan cahaya tidak terpantul. Selain itu, ia juga membuatkan objek tiga dimensi yang disalut dengannya kelihatan seperti objek hitam rata dua dimensi.

Kini, hanya seorang pelukis sahaja yang dibenarkan menggunakan Vantablack iaitu Anish Kapoor. Surrey NanoSystems kini sedang bekerja secara ekslusif dengan Anish bagi menerokai aplikasi Vantablack dalam dunia seni.

Menjelaskan tentang Vantablack, Kapoor memberitahu Artnet : “ianya material yang paling hitam dalam alam semesta selepas black hole. Secara literalnya, anda boleh hilang di dalamnya.”

[embedded content]

Sumber: OD

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2oH04FQ

✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.