Hi! Welcome Back and Stay Tune! Exco: Pawagam kena gelap, berilah Terengganu sedikit hiburan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Exco: Pawagam kena gelap, berilah Terengganu sedikit hiburan

KUALA TERENGGANU, 30 Mac — Kerajaan negeri sedia mempertimbang cadangan wakil rakyat PAS agar ruang khas untuk keluarga disediakan dalam panggung wayang di PB Sentral di sini bagi membolehkan pengasingan penonton lelaki dan wanita dilakukan.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan dan Perumahan Negeri, Datuk Mohd Jidin Shafie berkata walaupun cadangan itu agak ‘membebankan’ pengusaha panggung wayang tersebut, pihaknya akan cuba melihat kesesuaiannya.

“Sejak dilancarkan pada 18 Mac lalu, sambutan orang ramai sangat memberangsangkan. Saya dimaklumkan banyak tayangan filem yang penuh panggung, ini bagus untuk hiburan seisi keluarga.

“Kita kena ingat, tak semestinya yang datang tu belia sahaja, anak-anak dan ibu bapa, adik beradik pun datang tengok juga.

“Tak semestinya akan berlaku masalah sosial ni, tapi tak apalah kita tengok nanti bagaimana boleh buat tambah baik,” katanya ketika menggulung titah ucapan Sultan Terengganu Sultan Mizan Zainal Abidin pada persidangan DUN di sini hari ini.

Beliau mengulas isu dibangkitkan Ariffin Deraman (PAS-Alor Limbat) yang mahu kerajaan negeri mengasingkan penonton lelaki dan wanita dalam panggung wayang.

Panggung wayang di PB Sentral yang dikendalikan oleh Lotus Fivestar Cinemas (M) Sdn Bhd bermula 18 Mac lalu menyediakan 11 dewan yang akan dibuka secara berperingkat.

Mohd Jidin yang juga anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Permaisuri berkata ketika ini kamera litar tertutup (CCTV) memang sudah dipasang di beberapa kawasan sesuai di sekitar panggung tersebut untuk tujuan keselamatan pengunjung.

“Alor Limbat kata pastikan panggung wayang ni dalam cerah. Nak tengok wayang memang lah kena gelap sebab cahaya skrin pun dah cerah.

“Kerajaan negeri ambil maklum juga bahawa panggung wayang ini tidak akan beroperasi pada hari-hari kebesaran dalam Islam.

“Ia hanyalah sekadar tempat hiburan untuk seisi keluarga. Biarlah ada sedikit hiburan di Terengganu ini yang sesuai dalam penerimaan rakyat negeri ini,” katanya.

Tambahnya operasi panggung wayang itu tertakluk kepada peraturan di bawah Enakmen Hiburan dan Tempat-Tempat Hiburan 2002 serta Kaedah-kaedah Hiburan dan Tempat-Tempat Hiburan 2003.

 

Sumber :
– http://ift.tt/1aoZXzE

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2nRWxqP

✍ Sumber Pautan : ☕ MyNewsViral


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.