Hi! Welcome Back and Stay Tune! Duta Besar Malaysia Ke Korea Utara Berada Di Malaysia – Kementerian Luar - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Duta Besar Malaysia Ke Korea Utara Berada Di Malaysia – Kementerian Luar

KUALA LUMPUR: Duta Besar Malaysia ke Korea Utara Mohamad Nizan Mohamad yang diisytiharkan sebagai persona non grata (PNG) oleh kerajaan Korea Utara, kini berada di Malaysia.

Jurucakap Kementerian Luar Raja Nushirwan Zainal Abidin berkata duta itu yang dipanggil pulang dua minggu lepas bagi perundingan masih berada di Kuala Lumpur.

“Ya memang benar duta kita telah diisytiharkan sebagai PNG. Tindak balas ini merupakan perkara biasa dalam diplomasi.

“Perlu ambil perhatian bahawa duta besar Malaysia telah dipanggil pulang oleh kerajaan. Beliau kini berada di Malaysia dan telah berada di Malaysia sejak itu,” katanya semasa dihubungi Bernama di sini, malam ini.

Agensi berita North Korean Central News Agency (KCNA) hari ini melaporkan negara itu telah mengisytiharkan duta besar Malaysia ke negara itu sebagai “persona non grata” dan mendesak duta itu meninggalkan Korea Utara dalam tempoh 48 jam dari 10 pagi Ahad.

>Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2mvRjk9

✍ Sumber : ☕ Siakapkeli


Mukah Pages memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap jam tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.